Gå til innhold

hva liker du best? 75-80mod look 81-93mod look

Ranger emnet

Vomaz

Anbefalte innlegg

og vitsen med og sveise om er for og få en nyere bil som er veteran, jeg skjønner godt at folk gjør det.. det er ikke akkurat som om at en 242 kan sammenlignes med en 50 talls lamborghini som det ble bygd 3 eksemplarer av, skulle skjønt det da om folk ble irriterte, og det er forholdsvis lett og få tak i en 242 til dags dato for og si det sånn...

Mercedes 190E selges, send pm for mer info

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biler som blir betydelig endret, blir på en måte "oppbrukt" etter mitt syn. Men 240er er absolutt ikke sjeldne og kommer ikke til å være det på ganske lenge, så vi trenger ikke bekymre oss med det første. Hvordan noen måtte finne på å "foredle" sin 86-modell 240 sedan spiller foreløpig liten rolle. Men fine originaleksemplarer av 70-tallsmodeller bør heretter "fredes", vil jeg påstå.

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal kjøpe en 242 77mod og de fleste sier at jeg budre ombygge den til 81-85mod..

men jeg tror jeg kommer til å beholde den original i utseende.. kanskje jeg bytter til USA front og 160/260 baklykter dersom jeg får tak i det:)

synes alle volvoene har sine positive og negative sider.. ;):bok

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har alt jeg trenger for å "bygge" om til 81-85 og 86-93.. men kommer neppe til å gjøre det.. kanskje når jeg er lei av utseende blah

så en 242 som jeg likte.. var på volvotreffet i fjor i tr.heim.. den hadde "vanlige" 240 baklykter (82-93mod), 86-mod bagasjeluke, USA front.. var gull :google

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker 242 81-84 best uten tvil.

Sikkert mange som ikke liker at jeg bygde om min 242 76 modell til nyere type karosseri osv.Men jeg kommer til å få en bil jeg tør å vise meg offentlig i iallefall.

(merk:nå skriver jeg om min bil)

Hvorfor det skal være mulig å vise seg offentlig med en 76-modell som er bygd om til 81+, eller hva det nå måtte være, og ikke med en original 76-modell, synes langt fra opplagt for meg. Men det er deg og, som du sier, din bil.

93/94 240SE st.v. aut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sansen for 242 -75-78 og 81-84.

79 og 80 modellene har stygg front.

Skulle jeg være så heldig å få tak i en tidlig 242,som jeg faktisk har planer om skal den ikke røres utseendemessig,men skal seff utstyres med servo,sperre,takluke,getrag, moderat modifisert fk-motor på 300 hester og gt-klokker.

DET er en bil jeg kunne tenkt meg.

Ellers er jeg veldig fornøyd med besjingen sånn som den ser ut nå.

better to be first in hell than second to heaven

Volvo 242 turbo-82

Volvo 245 turbo-93

Volvo 945 turbo-98

Team Losi LST2

Lenke til kommentar
Del på andre sider