Gå til innhold

Vekt på 2.2 VTEC motoren?


CumsteR

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

H22A'en er en hel del tyngre enn f. eks. B18C fra Integra-R (det skal være snakk om cirka 40 kilo "fully dressed" inkl. girkasse. Uåpnede motorer begynner å rase ringlandene ved rett over 300 WHP over en viss tid, men 300 på hjula burde holde til at bilen oppleves "nogenlunde kvikk" (1/4-mile på høye 12'ere i Accord- eller Prelude-chassis med en god sjåfør). Smidde stempler går imidlertid ikke som en lek her. Sylinderforingene er laget av FRM (Fiber Reinforced Metal) og er inkompatibelt med normale smidde stempler (noen har dóg hatt bra hell med Mahle Gold-serien). Honda brukte FRM i sylinderforingene for å kunne bruke mindre bore spacing for igjen å oppnå en mere kompakt motor. Nå er det mulig å få byttet sylinderforingene til normalt jern-basert materiale hos f. eks. Golden Eagle, Benson, ERL m. fl. Når dette er gjort, og hvis man holder seg nært 87 millimeter borring, og man i tillegg har smidde stempler og oppgradérte stålråder er ikke Amerikanerne sene om å ta ut over 800 hester på hjula. Det er Supra-territiorie, dét.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår