Birkelund Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 Sikkert et veldig dumt spørsmål men jeg spør alikevel. Hvordan får jeg av gir kula? den sitter som bare f...!:shake Siter Golf 4 1,6 X - Golf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArraKiss Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 Det er faktisk ganske "vanskelig" på Golf Iv det... Du må løsne selve trekket rundt girspaken først å trekke det opp.. under der vil du se det sitter en rund metall-klips som du må klemme opp med en god og sterk tang. Kanskje litt knotete forklart... men kula kan hvertfall ikke skrues av som på mange biler! Lykke til... Siter ----------------------------------------------- *1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~ ------------------------------------------------------ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 Har sett litt på dette selv. Spørsmålet er, hvor får man tak i kuler som passer til denne mekanismen egentlig? De fleste har jo sånn skru-ting.. Og må man da kjøpe kuler MED trekk eller går det å løsne det orginale trekket? Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ArraKiss Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 Det er jeg usikker på faktisk... jeg kjøpte OEM Bora girkule/spak m/trekk så jeg bare byttet! Siter ----------------------------------------------- *1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~ ------------------------------------------------------ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twg76 Skrevet April 28, 2006 Rapporter Share Skrevet April 28, 2006 Det er en messingring (klemring) som holder fast kula. Løsne trekket i nedkant (skinnet ligger bare "under" kanten på den ramma i midkonsollen) trekk så trekket opp over kula og du ser den messingringen som er klemt på. Det går kanskje og få denne av om du knoter MYE, men er i utgangspunktet en "engangsting" som du bare kan klippe av. Kula kan da bare trekkes rett opp. Alle nye kuler jeg har sett på til Golf IV har kommet med komplett "skinn-mansjett" tror ikke du greier å få løs denne på den gamle kula di heller, da det er limt fast. Om du monterer den nye kula di med ny klemring (er universal) eller om som på de fleste nye kuler så har de 3 små umbrakoskruer som du bare skrur fast rundt gear-stangen, bretter ned skinnmansjettet og fester denne under kanten igjen! Et tips om du først har av kula er å kutte av litt på gearspaken, for å få en kortere spak når du først holder på. kutt LITT og LITT bare maks 1 cm av gangen og sjekk om du er fornøyd med resultatet. Husk også på at du må kunne presse spaken ned for å få i revers, samt at den er "lang nok" til å stå i 5 (6) gir... (når du kapper, så husk og legge papir e.l så du ikke får spoon/støv ned i greasen rundt kule-leddet til kula) Lykke til! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg