Gå til innhold

S4 Vs S6

Ranger emnet

tersomme

Anbefalte innlegg

Heisann

Går og vurderer å kjøpe meg en S4 eller en S6, men vet svært lite om forskjellene på disse bilene annet en at de er bygget på audi 100 og a6 karosseriet.

Noen som kan fortelle meg litt mer, og kanskje si hva som ble oppgradert på bilen når den bytta navn til A6 i stede for 100???

MVH

Terje S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva som ble oppgradert på bilen når den bytta navn til A6 i stede for 100???

Støtfangarar, panser, grill, blinklys, hovedlys, baklys.. Sikkert meir og.

S4 -92 og -93 hadde inkapsla snodege bremser. Ser litt skabb ut i opne felgar.

Ein dumstut trur vël om alle som helsar blidt.

Han merkar slett ikkje dei legg snarer for han, om han sit i hop med dei lure.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tersomme

noen andre som har noen meninger om S4/S6???

Hmm.. Hva er det du egentlig lurer på da? Skaftetryne nevnte endringene, og en ser jo at S6 ser nyere ut..

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tersomme

Ser at S6 ser mye nyere ut, men er det andre oppgradereinger som er vesentlig? bremser, turbo, ic OSV.... ???

:cool:

Bremsene er oppgradert.. Som skaftetryne sier, så har ikke S6 de "stygge" UFO bremsene som S4 har..

Turbo, IC og motor generelt er vel likt mener jeg..

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er som alt sakt her, betre bremse. Ellers så skal A6 karroseriet vere stivere etter det eg har hørt. Meir sveiser.

Synes sjølv S6 er finest, spesielt som sedan.

Som stv. er det mer hips om haps.

S6'en har lågare front med legre grill og lykter. Ser meir sportsleg ut når den vert senka.

Ellers så har S6'en fylte nakkestøtter, medan S4 har "hull" i sine.

S6'en har finere baklysramp, men denne passer på S4en og, så det er jo berre å bytte.

S6'ene er jo ein del nyere, men og veldig mykje dyrere. Så du får vell meir bil for pengene i S4.

Legg ved eit bilde av min S4, med S6baklysramp. :-)

Med Helsing

Odd

Audi S4 Sedan.

post-795-13804851513251_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke så stor forskjell i prisene på disse bilene da. Du får jo en fin 95mod S6 for mellom 150 og 160. S4 er jo ikke så mye billigere, hvis ikke du finner ern 92mod som har gått 250000km da. Skal du ha en fin 94 mod S4 som har gått ca 150000km så koster de ikke så mye under 150.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en tid tilbake var jeg også på utkikk etter en S6. Etter å ha snakket med flere 'kyndige' personer fikk jeg vite at du må være veldig påpasselig ved kjøp av en av disse bilene. Med det mener jeg at mange av bilene ikke er velholdt, selv om det fra utsiden kan se sånn ut. Det er populære ungdomsbiler, og mange av disse passer ikke på bilene slik en bør. Sjekk derfor at serviceheftet er OK, det bør være foretatt hjustillingskontroller jevnlig. Slitasje på Quattro systemet er ikke billig å reparere, slitte bremser er heller ingen billig affære. Km-stand på disse bilene ligger normalt rundt 170' litt avhengig av bilen. Hvis eieren påstår at bilen kun har gått 120' hadde jeg blitt mistenksom.

Ettersom dette også regnes som sporty biler har også mange av bilene blitt kjørt deretter, sjekk derfor også girkasse ++

Husk at mange av disse bilene er importert fra Tyskland, og der er avstandene mye større. Bilene blir derfor ofte kjørt 30-40' km i året. Multipliser det med alder, så skjønner du hvor jeg vil. Dette er biler som trossalt tåler mye kjøring, men man må også passe på bilene.

Min anbefaling er derfor å heller kjøpe en av de dyrere bilene finner som du er sikker på har en fin historie. Undersøk også gjerne skade/tyverier på bilene.

Husk at S6 har bredere skjermer enn bildet som har blitt lagt ut her tidligere. Den blir dermed vesentlig tøffere av utseende. Legg merke til at A6 har blanke sidelister, samt lakkerte speil.

Lykke til med bilkjøpet, hilsen AudiGaudi

Lenke til kommentar
Del på andre sider