ts Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 hallå... jeg har to kamer til volvoen. en a kam og en m kam. hva burde jeg putte i??? mvh thomas. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo245 Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 hvordan motor har du da? Siter drive safe. drive volvo _-_volvo 245_-_b23 ft Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 M kammen bygger kjapt moment, men er som regel stein dau oppover i registeret. på turbo bil er det ikke noe særlig gøy etter 4000 med M/T kammer ... A kammen er mer allround, den som står orig. på 740TIC 85-88 (B230ET) og i B23A m.m. alt etter hva du skal bruke det til. Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danern Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 Si fra hvis du ikke skal bruke A-kammen og vil selge den billig da:D Siter -90`modell 240, med FT motor. -95 e34 525tdsa vurderes for salg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
angstkid Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 åssen kam er å anbefalle i en b21et da? litt offtopic, men:p Siter 90' Volvo 240 Turbo (langtidsprosjekt) 86' Volvo 240 (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 Det kommer helt anpå om du vil ha dreiemoment eller hestekrefter... Vil du ha mye kraft på lave turtall, eller masse hester på høyt turtall? Tenk litt på hvor i registeret du oftest bruker motoren, ikke se blindt på hvor mange hestekrefter du får. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
angstkid Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 Det kommer helt anpå om du vil ha dreiemoment eller hestekrefter... Vil du ha mye kraft på lave turtall, eller masse hester på høyt turtall? Tenk litt på hvor i registeret du oftest bruker motoren, ikke se blindt på hvor mange hestekrefter du får. Hm... si det:p Hadde jo vært greit med litt bånndrag å! Siter 90' Volvo 240 Turbo (langtidsprosjekt) 86' Volvo 240 (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 Les litt her: http://turbobricks.com/specs.php?content=camshafts Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
angstkid Skrevet April 27, 2006 Rapporter Share Skrevet April 27, 2006 takk takk... :) Siter 90' Volvo 240 Turbo (langtidsprosjekt) 86' Volvo 240 (Solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet April 28, 2006 Rapporter Share Skrevet April 28, 2006 Eg har prøvd T kamaksel og A kamaksel og KG-2T kam og en kamaksel fra KRB ukjent men heftig. det på en motor med moderat trimm. T Kamen blir noe kjedelig men den drar godt fra 1800-2200 rpm, man slokner ved ca 4500-5000rpm KG-2T virker veldig sterk fra 3500rpm men liker stor turbo med stor turbin. Krb kamaksel var heftig over 3500rpm og passet den T3 ar63 med en T04B S trim veldig godt. A kammen fungerer helt greit med bra drag i motor fra 2500 rpm og den holder til 6000-6500rpm. Eg vurderer en V kamaksel eller VX de burde være perfekt for moderat trim med bredt register. er her noen med erfaring med de kammene Mvh Øyvind Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.