Gå til innhold

Hva synes folket om at stortinget kjøper seg firmabiler til 600 000 ,- ?

Ranger emnet

Michael

Anbefalte innlegg

... at stortinget kjøper seg firmabiler til 600 000 ,- ?

Jensemann har en kliss ny BMW 740 eller noe i den dur med sjåfør til rådighet, men går alikavel hen og kjøper seg en splitter ny Mini Cooper S, og det på vår regning så klart.

Også skal olje- og gass ministeren ha seg ny BMW til 600 000,- . Før dette kjørte han en e-46. Også dette er en "firmabil" som vi betaler.

Hvorfor kjører ikke hele grønsaksregjeringen rundt i den nye hybrid-bilen til Toyota?

Svin..

o 93' Audi S4 2.2T

x 94' Audi S4 4.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg er imot det.

Greit nok at de ikke trenger å kjøre rundt i en sleten 240, men hvorfor kan de ikke heller kjøpe seg en Yaris 1.0 av nyere modell? Hvorfor skulle han ene politikeren absolutt ha seg en XC90? For å få plass til papirene sine?

Mvh.

Daniel Gjerstad

[ ]1997 Vw Golf 3 1.6

[X]1986 Citroën BX 19 GTI - død (gikk bra..når den gikk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yaris gir et feil image, det gjør også Cooper S...

At de kjører STORE, DYRE biler forstår jeg - det er vanskelig å oppgradere understellet på en Corolla eller Golf for å takle pansring. Plass inni bilen blir det heller ikke så mye igjen av i en slik bil.

Mvh. Hans -

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I could not care less.

Det har ingen innvirkning på statens økonomi, og med tanke på hvor mye de forvalter burde det være visse frynsegoder. Spesielt i forhold til toppledere i næringslivet som leder bedrifter med budsjett på et par små milliarder.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er nok et bevis på hvilket molboland vi bor i. Dobbeltmoral spør du meg! Vi skal bli straffet hvis vi har lyst å kjøpe en bil med litt motor i, men sitter du på Stortinget kan du kjøre Hummer hvis du har lyst! Fysj... Men ellers er Norge et godt land å bo i. :)

BMW 520i, 89mod.

- Opel Ascona 1.6S, 86mod. -- solgt

- Saab900i (saabrina), 89mod. -- spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sier meg enig med nomix her, siden tross alt politikere i Norge tjener altfor dårlig i forhold til andre jobber/stillinger som de kunne hatt. Er jo mye mer penger å hente i næringslivet, men hvordan skulle det blitt om alle de som hadde litt "vett" hadde droppa å vært politikere å heller begynt å jobbe i næringslivet med en rimelig mye feitere lønn? Nei synes det er helt greit at de har noen goder.

Corsa B 2l 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yaris gir et feil image, det gjør også Cooper S...

At de kjører STORE, DYRE biler forstår jeg - det er vanskelig å oppgradere understellet på en Corolla eller Golf for å takle pansring. Plass inni bilen blir det heller ikke så mye igjen av i en slik bil.

Det er jo ikke snakk om pansra biler, men mer en "firma"bil. Det har de S-klasse og 7-serie til. Dette er biler som blir kjørt til og fra jobb, dvs. privatbiler betalt av staten(dvs oss). Men jeg må si meg enig i det flere av dere sier. Ærlig talt, det har ingen betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gir egentli blaffen i hva disse ministerene kjører rundt i.. jeg vet ihvertfall en ting, å d er hvis jeg fikk en gratis XC90 eller noe sånt så hadde jeg tatt i mot.. å det er jeg sikker på mange av dere også hadde gjort

Godt poeng.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider