Gå til innhold

Hva synes folket om at stortinget kjøper seg firmabiler til 600 000 ,- ?

Ranger emnet

Michael

Anbefalte innlegg

Så en borgelig regjering ville gått?

Husker for noen år siden, var en oversikt over hva lederne kjørte/brukte.

Kristin Halvorsen kjørte da en Peugeot 309, mens han gamle RV-leiaren gikk/syklet.

Jan Petersen var ikke så verst heller, '92 Lancer.

Men, vet noen av dere sikkert at topplederne våre har kjøpt seg privatbiler for skattepengene? Det er vel ikke umulig at de har brukt sine egne penger i banken på å kjøpe den?

Men som Nomix sa, de bruker vel ikke akkurat hele statsbudsjettet på en BMW.. De gjør vel en liten jobb, også? :)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er jo ikke sånn at de FÅR bilene da.. Det er jo firmabiler, med skyhøy skatt! De bilene de har tilgjengelig med sjåfør og greier, skal kun brukes i embetets medfør. Men litt moderasjon må det jo gå an å vise, så den volvoen til 800k var nok litt å ta i, herr. Enoksen;)

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke snakk om pansra biler, men mer en "firma"bil. Det har de S-klasse og 7-serie til. Dette er biler som blir kjørt til og fra jobb, dvs. privatbiler betalt av staten(dvs oss). Men jeg må si meg enig i det flere av dere sier. Ærlig talt, det har ingen betydning.

Den blir ikke det en gang.... Den står hjemme til disp :(

2stk 08' Ecco size 41.

X 95' BMW 328i - solgt

x 93' Mitsubishi Galant 1.8GLi - skrota

x 83' Volvo 245 2.3 GLE - solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tankeeksperiment. Du får valget mellom bil til 800k eller ikke bil til 800k. Hva velger du?

Som fattig student hadde jeg utvilsomt valgt en bil til 800k. En politiker som hyler og skriker etter økte avgifter på bil, båt og fly skal ikke, nei kan ikke da komme og ønske seg ny BMW til 600 000 som han "får" gratis, når enhver nordmann må slite helvete av seg for å ha råd til en bil som er trafikk- og dritfsikker, som samtidig har over 130 hk.

Det oser da virkelig dobbeltmoral lang vei her.

o 93' Audi S4 2.2T

x 94' Audi S4 4.2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke sånn at de FÅR bilene da.. Det er jo firmabiler, med skyhøy skatt! De bilene de har tilgjengelig med sjåfør og greier, skal kun brukes i embetets medfør. Men litt moderasjon må det jo gå an å vise, så den volvoen til 800k var nok litt å ta i, herr. Enoksen;)

Er vel utrykningskjøretøy de fleste av de har?

Slik at de slipper piggdekkavgift o.l?

Husker da Kjell-Magnis var her med han israelske fyren..

Han hadde både feilparkert OG ikke betalt årsavgifta.. Menmen.

Le Golf Noir VW Golf III 2.0l GTI 8v

Prosjekt Stormgrå! VW Golf III 1,8 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel utrykningskjøretøy de fleste av de har?

Slik at de slipper piggdekkavgift o.l?

Husker da Kjell-Magnis var her med han israelske fyren..

Han hadde både feilparkert OG ikke betalt årsavgifta.. Menmen.

At de sorte bilene er registrert som utrykningskjøretøy mener du? Det er vel mulig

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg gir egentli blaffen i hva disse ministerene kjører rundt i.. jeg vet ihvertfall en ting, å d er hvis jeg fikk en gratis XC90 eller noe sånt så hadde jeg tatt i mot.. å det er jeg sikker på mange av dere også hadde gjort

alle hadde vel gjort det, men når DE oppfordrer til å kjøpe biler som er miljøvennlige og slipper ut lite avgasser og attpåtil har så forbanna høy avgift på biler med større motorer, så syns jeg f*** meg at de skal få lov til å betale bilene sine sjøl!!! Har sitti å irritert meg over dem lenge nå, først så sier de det ene, også gjør de det stikk motsatte! MERKLIG at ingen nevnte det på tabloid for litt siden! Tafatt kaller vi det ja.

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de sorte bilene er registrert som utrykningskjøretøy mener du? Det er vel mulig

Vel, disse bilene kjøres jo av politifolk, vil jeg tro, og i en nødssituasjon vil et utrykningskjøretøy kunne bryte fartsgrenser, noe som er ganske viktig om man skal komme seg vekk fra fare :)

En pansret bil (som regjeringens kjøretøy) er ikke skuddsikker, den er skuddmostående. En pansret bil betyr ikke at man kan sitte og skyte på bad guys i timevis som på TV, men at man har muligheten til å komme seg vekk fra faren. En sjanse som er mindre om man har en skuddskadet bil og kanskje en død sjåfør. :)

Å komme seg vekk fra en eventuell fare er ekstremt viktig.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider