Gå til innhold

Styling under panseret

Ranger emnet

SunnyGTi2.0

Anbefalte innlegg

Originally posted by SunnyGTi2.0

BoXer: Det der så lekkert ut da!

Jeg vet ikke så mye om det tekniske så; Hva er de fire gummitingene oppå motoren som det går ledninger til?

Da jeg vasket motoren min, dro jeg opp en sånn en, fordi jeg trodde det var tennpluggen som lå under der, men alt jeg så var en lang stang full av olje.

Etterpå ristet motoren mye da jeg startet den :( Kanskje den bare sveiv på tre sylindre ?

Hva kan ha skjedd? Evt hvordan kan det fikses?

Var ikke akkurt kjekt det der, så jeg hadde satt pris på om noen gadd forklare litt...

Takk ;)

Det er plugghettene det ja, toppmonterte tennplugger. Blir gjerne litt olje nedi der, men skal ikke være noe særlig, tørk av, og kanskje ha på litt kontakt spray inni plugghetta hvis det fortsatt ser ut som den kanskje tenner på 3syl.

Originally posted by SunnyGTi2.0

Hva er egentlig Autosol?

Vil ikke toppen irre fortere når du pusser den ned og lar den være ubehandlet?

Autosol er en krem med pussemiddel inni, den er litt kornete hvis du skjønner hva jeg mener. Den skal finpusse og gjøre det blankere, og i tilleg beskytter den mot rust og korrusjon.

Det er et genialt produkt! :D Veldig bra saker.

Hvis du skal få feks. topplokket blank, bør du starte med et grovt papir for å få vekk ujevnheter og 'appelsinhuden' i metallet. Jeg kjøpte en sånn skive til å slipe rust som man setter på drillen, den funka bra til å få metallet jevnt sparte mye tid der.

Så går du over på et finere papir, jeg brukte først 100papir så 240papir. Viktig å få alt jevnt og like fint pusset. Så går du over på feks 1000papir eller gjerne litt finere, og det er den værste delen for her må du pusse vekk sporene fra det grovere papiret som mye som mulig :D

Når du har gjort det bare går du over med Autosol et par ganger og da blir det plutselig blankt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 years later...
Heisann!

Det ser ikke helt godt ut under panseret mitt nå, og jeg lurte på å friske opp litt snart.. Har derfor noen spørsmål:

Er det noen her som har lakkert topplokket på bilen sin? Og evt har bilder av dette?

Jeg går og lurer på om jeg skal lakkere toppen rød... Jeg skal også ha rød stab.stag, og røde bremsekalipere.. Tror dere det kunne sett greit ut her? (overse pilene...)

Hva slags lakk på må brukes og hvordan gjør jeg det? Bør det demonteres? Hva er best å pusse ned med?

Jeg har også lyst på slike metallstrømper som ligger rundt slangene... Kan disse kjøpes som ferdige sett med de slangene jeg trenger, eller må jeg kjøpe strømpene løst og tre på de slangene og ledningene jeg har nå? Noen som har gjort det her og har noen erfaringer de har lyst til å dele?

Lurer på en ting angående å lakke bremsecalippere. Hvordan tror dere det blir med røde calipere på rød/brun volvo 740? Går å synes jeg skulle lakka de, men vet ikke helt hvilken farge..

Lenke til kommentar
Del på andre sider