Gå til innhold

Kontrollampen skrur seg på etter en stund (vectra B)

Ranger emnet

Acidica

Anbefalte innlegg

• 2 weeks later...
...Noe som også skjer som jeg tror (og håper) har noe med luftmengde måleren å gjør er at når jeg har kjørt ett stykke og motoren er varm, så når jeg skal kjøre å parkere o.l så dauer motoren når jeg tar inn clutchen og holder den der, dette er bare av og til, men det skjer, og det er ikke gøy å miste servo og bremser...

Hvis du enda har dette problemet:

Akkurat dette vil jeg tro er forårsaket av tomgangsregulatoren. Det er en gjenganger på Opel fra 90-tallet. Har hatt akkurat samme problemet med min ('97 Vectra 1.8 16V). Skjedde plutselig hele tiden. Tok ut tomgangsregulatoren i og renset den, og nå skjer det bare veldig veldig sjelden, men det skjer fortsatt :( Må vel bytte den etterhvert. Mine foreldre sin Opel Astra 1.8 16V fra 1992 skjedde akkurat det samme med for noen år siden. De hadde den ute å renset den og den funket bra noen måneder før den begynte på samme viset og måtte byttes. Fikk forresten høre at den koster rundt 2000 for ny original del hos Opel, uten montering, men det fikser du selv. Prøv uansett å rense den først da!

Jeg legger ved en link til hvordan du renser tomgangsregulatoren selv, du må nok registrere deg for å få opp siden.

http://www.vvoc.com/forum/showthread.php?t=389

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh, takker for info! :thumb

Ja det ser ut som det blir en del utlegg på meg nå, bilen ble plutselig ett par tusen dyrere enn budsjettert... Nå har også toppakningen tatt kvelden så nå må det også skiftes! :(

Forbanna skrOpel...

Politiet: Hvorfor har du ikke på sikkerhetsbeltet?

Meg: Jeg hadde på beltet jeg tok det av akuratt nå, så du ikke det?

Politiet: Det kan du umulig ha hatt, for beltet henger nemlig en halvmeter utfor døren....

Lenke til kommentar
Del på andre sider