Gå til innhold

bruker lang tid på å starte!

Ranger emnet

shibbyvolvo

Anbefalte innlegg

var nede og fikk igang bilen etter litt lading av batteriet.

den brukte ganske lang tid på "tenne". altså startmotoren måtte gå lenge før bilen fyrte. hva kan dette komme av?

gjør det noe?

hva kan jeg gjøre for å motvirke det?

takker for alle svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også samme problemet med min golf II gti 8v. Må gå en stund på starteren. Ikke veldig lenge, men snakk om et par - tre sekunder. Om bilen er kald starter den med en gang. Skulle gjerne visst hva det kom av :)

Prøv å legg opp ny jord-kabel fra batteri til chassi og motor.

Det funka for meg.

The Power of Six

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helle på litt kondens? :P hehe

kan jo rett og slett være at batteriet ikke leverer god nok spenning som gjør at den bruker lang tid på å tenne.

ujevn tomgang kan komme av "skitten" tomgangsregulator, slitne dyser, lekkasje i vakuumslanger osv. masse greier som kan gjøre det.

på den gamle sierraen min var det ihvertfall tomgangsregulatoren som skapte problemene med ujevn tomgang, dårlig batteri som gjorde så den brukte lang tid på å starte.. men men.. kan nok være mange ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror jeg må holde en knapp på batteriet da...

har lada d opp et par ganger før. kobla d fra inatt, så hvis d er dødt nå så er d ikke bilen som trekker strøm iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Batteriet er feilkilden bare om du hører at starteren sliiiter med å dra rundt motoren og du hører det går treigt. Om startmotoren høres normal ut så er det tenning, bensin eller luft som er problemet.

Siden dette går greit med varm motor er det vel en kaldstartsventil ellerno slikt som er feilkilden, men er ikke BMW-kyndig så hvordan det er løst på E30 vet jeg ikke. Eller var det bare Golfen til Ole-H som starta tvert når den er varm?

- Thorstein Klingenberg

- Porsche 911

Lenke til kommentar
Del på andre sider