Gå til innhold

bruker lang tid på å starte!

Ranger emnet


shibbyvolvo

Anbefalte innlegg

Batteriet er feilkilden bare om du hører at starteren sliiiter med å dra rundt motoren og du hører det går treigt. Om startmotoren høres normal ut så er det tenning, bensin eller luft som er problemet.

 

Siden dette går greit med varm motor er det vel en kaldstartsventil ellerno slikt som er feilkilden, men er ikke BMW-kyndig så hvordan det er løst på E30 vet jeg ikke. Eller var det bare Golfen til Ole-H som starta tvert når den er varm?

 

Er omvendt, starter med en gang når den er kald :P

Når den er varm må jeg dra lengere på starteren...

Kjør hardt kjør stil, kjør VW bil...

 

2007 VW Golf GT

x 1998 VW Golf GTI

x 1989 VW Golf GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har boka, men den hjelper ikke så mye... jeg har prøvd å finne ut hva det kan være, men jeg ga bare opp. jeg vet hvertfall at det ikke er plugger, batteri, rotor og fordelerlokk. jeg tror det er noe med bensin eller no, siden den starter jo fortere hvis jeg gasser. det føles liksom som bensinen er treig med å komme seg til motorn. si fra hvis jeg skal sjekke noe i boka da, hvis du har noe idé om hva det kan være...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ut fra det jeg skjønte at boka så må vi skaffe oss en "fuel pressure gauge" for å måle trykket, vi kan prøve å lage en da, hehe

http://minimopar.knizefamily.net/quickfpg.html

så når vi kobler til denne, så må vi sjekke verdiene opp mot boka, vi må måle forkjellige verdier ved start og tomgang o.s.v. hvis disse verdiene ikke stemmer med boka så må vi bytte "fuel pressure regulator".

(tar ikke sjangsen på å oversette, tilfelle det blir feil, hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Golf: er det sort røyk når den først starter?

 

Kom bare på når du nevnte det, vi har en audi 100 2,5tdi 93 modell her, og når det er kaldt så er den vanskelig å start og når den først starter går den sannsynligvis kun på 4 syl en stund og kommer temmelig mye røyk ut bak (trur ikke røyken har noe å si da det sannsynligvis bare er mye diesel som har blitt pompa inn i sylinderne når man kinnern).

Det som er litt dumt er at det skjedde etter at den hadde vært på verksted for å skifte reg. reim.. noen som har peil på hva det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår