Gå til innhold

Ny bil. Audi A4 2.0 FSI

Ranger emnet

ThAMaZTeR

Anbefalte innlegg

• 7 months later...
  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

oi, hadde helt glemt denne tråden jeg :P

Motorhavariet ble faktisk dekket av Audi Norge, totalt kom reparasjonene alt i alt på nærmere 70.000, så glad jeg slapp unna den :D Ellers har det ikke skjedd så mye, har handlet et sett 17" RS4-felger til bilen. Vurderer dog å selge disse igjen.

Tok litt bilder av den her en dag, her er ett av de..

2023390.jpg

Ellers har jeg fått meg jobb som fotograf, så lite tid til bilmekking fremover, men har da fått meg verksted sammen med bl.a remster her på forumet, hvor vi skrur bil nå og da.. (må jo få golfen hans ferdig)

Oppdaterer sikkert denne tråden etterhvert, hvis det skjer noe spennende.. oooog, hvis noen kan og gidder, kan den jo godt flyttes fra (1995-2001) til (2001-) forumet..

// Fredrik Olastuen //

---------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har det skjedd det som ikke SKAL skje.. litt uoppmerksom, og BANG! der kom det en Vito gitt... minimale skader på den, kun lakkskade i frontfangeren, audien er det verre med.. klemt inn høyre fremskjerm, samt flyttet litt på lykt og fanger.. Bilen ble derfor plukket i biter i dag.. Samtidig med at bilen repareres, skal noen småmods utføres, mer om det kommer etterhvert.. men slik så hvertfall kveldens arbeid ut..

RF9H0920.jpg

RF9H0922.jpg

RF9H0925.jpg

RF9H0930.jpg

RF9H0936.jpg

// Fredrik Olastuen //

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du...

Kanskje litt sent men, ut med lyktene 4 skruer på hver. de 2 oppe må helt ut mens de nede holder det å løsne.. Da kommer du til 3 muttere som holder skjerm og fanger foran. ut med disse og boltene som holder underguarden fast, og så er det bare løsne en kraftig umbrakoskrue på hver side som holder fanger bjelken fast i fronten. Ut med de to ytterste gitterene i fangeren og titt oppunder der så ser du dem... Da skal den være grei å trekke av.:tannløs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jupp, fant en tråd på forumet hvor Bent Owe Martinsen hadde beskrevet fremgangsmåten, så fant fort ut at slik jeg hadde startet var veldig komplisert.. Men nå er fronten av, har vært og besøkt et heftig audi-prosjekt i dag og fått sikret meg en ny frontfanger, og ny skjerm er også bestilt.. så får vi se om det ikke blir bil igjen av detta en dag.. kommer med en liten bildeupdate senere i dag.. :)

Hei du...

Kanskje litt sent men, ut med lyktene 4 skruer på hver. de 2 oppe må helt ut mens de nede holder det å løsne.. Da kommer du til 3 muttere som holder skjerm og fanger foran. ut med disse og boltene som holder underguarden fast, og så er det bare løsne en kraftig umbrakoskrue på hver side som holder fanger bjelken fast i fronten. Ut med de to ytterste gitterene i fangeren og titt oppunder der så ser du dem... Da skal den være grei å trekke av.:tannløs:

// Fredrik Olastuen //

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er en liten bildeupdate, ikke skjedd så mye, har fått plukket av det som må plukkes av samt litt til.

RF9H0945.jpg

RF9H0954.jpg

RF9H0960.jpg

RF9H0963.jpg

I morgen skal jeg hente den nye S-line fangeren min, og begynne å modifisere den litt.. ellers skal jeg rette litt småbulker her og der, og begynne å gjøre klar kjerra for lakkering..

// Fredrik Olastuen //

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da var fangeren innomhus..

RF9H1024.jpg

den gamle fikk bli donor for deler, og ble raskt kappet opp..

RF9H1029.jpg

RF9H1030.jpg

Og vips, så var vi i gang med å cleane front.. Forrige eier hadde allerede fjernet tauekrok- og spylerdyse-lokkene, så det slapp jeg :D

RF9H1034.jpg

// Fredrik Olastuen //

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 months later...