kleiven Skrevet April 28, 2006 Rapporter Share Skrevet April 28, 2006 Er det noen her som kan hjelpe meg litt anngående tørrsump til en fk/ft. Hvordan det skal "kobles" opp å greier,hvor jeg får tak i det jeg trenger. Har ett proskjekt på gang,men stoppet opp idag pga liten plass til oljepumpa :( http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=109007 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet April 28, 2006 Rapporter Share Skrevet April 28, 2006 Ikke helt topic men... Sikker på at du har 230FK? Turbo og eksosmanifold stemmer ihvertfall ikke. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kleiven Skrevet April 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 28, 2006 Ikke helt topic men...Sikker på at du har 230FK? Turbo og eksosmanifold stemmer ihvertfall ikke. hehe,er ikke fk det der nei.. vet ikke hva det er jeg, har bare satt i sammen en motor får å bygge fester å sånt med,så når alt er klart så kjøper jeg fk\ft. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet April 28, 2006 Rapporter Share Skrevet April 28, 2006 Ei tørrsumps pumpe koster jo 8000,- og du må ha bunnpanne, tank, og mye annet stasj.... Litt ekstrem påkost til en ellers ganske std FK kansje?? Mvh Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kleiven Skrevet April 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 28, 2006 Ei tørrsumps pumpe koster jo 8000,- og du må ha bunnpanne, tank, og mye annet stasj....Litt ekstrem påkost til en ellers ganske std FK kansje?? Mvh ja,jeg vet det kanskje ikke hører helt "klokt" ut, men jeg må skjekke litt omkring,for jeg har ikke plass til org oljepumpe å bunnpanne sånn det er nå, men skal ta bilde av det. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet April 28, 2006 Rapporter Share Skrevet April 28, 2006 volvo360 motorer har en annen bunnpanne som passer på motoren din. kanskje den passer bilen din..? oljepumpa blir likevel stånde i front, men vet ikke hvor god plass du har.. edit: leste tråden din nå.. du mååvel ikke ha tørrsump. ikke plass til pumpe i front nei. hmm. kanskje mulig å modde en pumpe fra b234 motor til å passe. den er ekstern. maxis har sikkert det liggende samt info om det er mulig. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet April 28, 2006 Rapporter Share Skrevet April 28, 2006 Kan vel også prøve å snu hele bunnpanna, røret til oljepumpa kan forlenges og tilpasses. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kleiven Skrevet April 28, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 28, 2006 pumpa ifront? Er olje pumpa der? På den motoren jeg har så er pumpa i bak kant (nærme girkassa). Er det forskjell på motorene? For sumpen er bak på volvo motoren,men framme på mercedesen. Så vi tok modda volvo panna litt, så vi fikk sumpen framme, men bak,mellom oljepumpa og styrestagget,er det bare noen mm klaring. Å så skal bunnpanna i mellom der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet April 29, 2006 Rapporter Share Skrevet April 29, 2006 Nei det er ikke forskjell på motorene i 240 og 360, kun bunnpanne og oljepumpe, men det er verdt å ta en titt.... Mener å huske at sumpen var forran på 360'n. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kleiven Skrevet April 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2006 Nei det er ikke forskjell på motorene i 240 og 360, kun bunnpanne og oljepumpe, men det er verdt å ta en titt.... Mener å huske at sumpen var forran på 360'n. Så viss sumpen er forran på 360n,da må jo sil`n til oljepumpa være forran å da. Så kaaanskje det kan redde meg det. :D:D Tusen takk for alle tips. Skal skjekke ut litt mer om den motorn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg