Gå til innhold

Er Skyline overhyped?


eiriksmil

Anbefalte innlegg

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er rart ingen har nevnt det hittil i tråden, men en av HOVEDGRUNNENE til at Skyline Gt-r er såpass beryktet er fordi denne bilen gjorde det helt SYKT bra i racing når den kom. Den vant så og si alt den deltok i pga overlegne kjøreegenskaper og 4wd.

 

Dette førte til at bilen ble UTVIST fra div racingarrangement eller ble tillagt masse ekstravekt.

 

Det er det som har gjort bilen beryktet!

Skyline er uten tvil den mest myteomspunnende bil fra Japan og etter mine øyne den råeste.

 

Dessuten er den meget trimmevennlig, ser bra ut, har ett rykte på seg få andre biler har og med rette mods er den mye heftigere enn så og si alt på 4 hjul...

 

F eks Nismo 400R., en spesial utgave av R33 med 400 gamp gjorde 0-100 på 3.8 mener jeg å huske... Det er spess for 1600 kilo...

-BMW E36 M3, 1993

-Mazda RX-7 FD, 1993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt meg en r33 fra slingshot, som jeg skal hente. Fikk garantert skilter på denne fordi den allerede er godkjent. Skal beatle avgifter og få på skilter samme dag som jeg henter den, med han jeg kjøper av.

jaja, regga på untaks regel, regga som 3 eller 4 seter, osv osv.

http://www.need4speed.no skal man si mere. får du med efektanlegg felger senkning osv godkjennt. til samme pris. men smaken er som baken ;)

01: Volvo v70 XC

solgt. 96 Nissan skyline gts-t spec2

solgt. Nissan 200sx S13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Skyline er jo en gammel bil - de første kom i 1957.

På 60- og 70-tallet skrev de jo historie i billøp i Japan og Australia, og Skyline var jo den aller første bilen som vant over 50 billøp i strekk.

Martin Schanke kjørte jo Skyline GT2000B med rekkesekser og tre doble forgassere i sin ungdom, og da R32'n kom så var det jo ikke mulig å hamle opp med en sånn bil.

Japsene har jo en merkelig form for smak, og da de skulle produsere den ultimate sportsbilen tok de utgangspunkt i en Porsche 959 og ville lage en bil som overgikk denne. Designmessig kan man vel lure på HVA japsene tenkte på... Men, da de tok med seg bilen og kjørte raskere på Nürburgring enn noen annen standardbil hadde gjort tidligere mente de at de var kommet i mål med bilen sin.

Leste i boken "Skyline-the ultimate japanese sportscar" at av de billøpene som Cosworth RS 500 og Skyline var konkurrenter så har INGEN Cosworther kommet i mål før en Skyline.

 

Om bilen er så fantastisk eller ikke må jo være opp til hver enkelt å mene, selv har jeg en kamerat som påstår at hans Volvo 244 (original) er verdens absolutt beste bil.

 

De fleste som har skyline har jo allerede fjernet en pling og en plong, - derfor finner du omtrent ikke en eneste GT-R i dag som er urørt og uten noen form for modifikasjoner.

. . .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Forskjellene på Vspec og non Vspec fra R33 modellene og oppover er størst på diffen bak.

Originalt på non vspec modellen sitter det en standard diff der som er mekanisk anlagt.

Men Vspec'ene kommer med en aktiv diff bak som styres av 4WD datamaskinen (ATTESA ET-S) som også har kontroll over 4 hjuls styringen.

Sistnevnte kan gi noe hodebry når du får problemer, siden maskineriet da automatisk går over til bakhjulstrekk, er også triks som lett kan gjøre om en GT-R til bakhjulstrekk.

R33'n er enkel, du gjør slik ifølge Nissan:

 

Under dashbordet på førersiden skal det sitte en tilkobling som kalles "Air evacuation connector" på engelsk, denne drar du ut pluggen til mens tenningen er av.

Etterpå skrur du på tenningen og pumper på bremsepedalen 5 ganger før 10 sekunder har passert.

Om du har gjort det riktig skal 4WD varsellampen blinke 2 ganger i sekundet for å vise at bilen er i 2 hjulsdrift.

For å koble tilbake slår du av tenningen setter på plass pluggen og starter opp igjen.

 

Den andre måten er å fjerne akslingen som sender kraften til forhjulene...

Skyline er en interresant bil teknisk sett, må være gøy å skru på men et helvete delmessig siden jeg TVILER på at du kan få tak i original deler hos din lokale Nissan forhandler ;)

Du trenger bare 5 verktøy for å fikse en Opel, disse er:

1x Stor skiftnøkkel

1x Slegge

1x Skjærbrenner

1x Kasse med dynamitt

1x Hjullaster

 

Det du ikke kan fikse med det verktøyet er ikke verdt å fikse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår