Gå til innhold

reparere forsterker.!

Ranger emnet

bache

Anbefalte innlegg

du mener at det pipper i ampen når du kobler til strømmen -selv om den ikke slås på? og at pippingen høres ut til å komme i fra kablene? uansett, selv om det "pipper i kablene" og du slår på spilleren, kommer lyd til høytalerne? ellers går i protection? om du beskriver på en bedre og mer omfatende måtte så blir letter for oss andre o forestille oss hvor/hva feilen kan være. m'm

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det som har skjedd er at det har vært litt dårlig kontakt i sikringsholderen framme ved bateriet, dette førte til at lyden ofte datt ut. siden jeg ikke da fant ut hva problemet var (var domt av meg å ikke se på sikringa først) fortsatte jeg å kjøre sånn. Dette førte til at sikringa nesten har brent opp. kobberet(eller hva det nå er) er i alle fall nesten borte på den ene siden. dette fant jeg først ut nå for noen dager siden. men på slutten føre jeg fant ut hva feilen var begynte det å pipe i selve inngangen for strømmen når tenningen blir skrudd på, dette skjer selv om alle høytalere er frakoblet forsterkeren. men det kommer fortsatt lyd til høytalerene selv om pipingen er der.

noen som har noen gode råd nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så det pipper selv om høytalerne ikke er tikoblet, da har du feil i strømsforsyningen, RF har en regulert ditto og når sikringen har gitt spenningefall så har nok sf prøvd å kompensere for spennings fallet og blitt overbelaste -kanskje-... den pippingen du hører er en under harmoniske av switch frek. til transistorene. kan også være en kondis som er defekt i sforsyningen, ellers ser ikke sammenhengen hvorfor det skulle begynne å pippe når du vrir på tenningen, annet enn at spennigen blir lavere og kontrol ic øker switch frekvensen forå kompensere spenningsfallet.... fordi det er slik det er ment..:bok har du ikke noe peiling på elektronikk anbefaler deg å levere det til et verksted eller til en som kan det.

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider