Gå til innhold

Mye elektronikk som pluselig "døde"

Ranger emnet

jegermeister

Anbefalte innlegg

Jeg fiklet med lyset i basjerommet idag før EU kontrollen idag, det kom noen knister fra lyset når den kom borti rammen. Jeg gidde opp forsøket, og låste bilen utenfor verkstedet, plustelig virket ikke låsen på basjerommet :eek: (den elektriske delen i låsen som låser opp de andre dørene). Jeg tenkte ikke mere over det, mens jeg syntes at det virket rart at låsen virket for en stund siden men ikke etter jeg hadde rørt det lille lyset på 5 watt.

Fikk noen til å hente bilen fra verkstedet for meg, men då jeg skulle kjøre bilen virket verken vinduene eller lyset i bilen.

Jeg tror ikke at det er verkstedet så har skyld i det men så er så utrolig plagsomt allså. Jeg har også sett over at det ikke er sikringene i bilen som har toke kvelden. Noen forslag hva det kan være? Bilen er en passat 98, 1.8

Takk på forhånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

d kan være en jording i basjerommet

Åhh!!! Hvordan finne ut av det? Verkstedene åpner ikke før Tirsdag, lenge å vente. Hvordan sjekke om det er jordingen i basjerommet? Har den også påvirkning for vinduene og lyset inni i bilen også (ikke basjerommet)? Uten at jeg skal si for sikkert så jeg ville jeg tro at jordingen på bilen virker ettersom så fort jeg går ut av bilen og tar i en ting som er jordet eks bilen så får jeg etatisk strøm i meg, like ubehageligt vær gang ( er jeg helt på villspor nå eller) ???????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du får støt hvergang du tar i noe på bilen, er det helt klart noe feil med jordinga di.

Jeg tror også det kan være noe med det som blei nevt her.

Prøv å strekk noen jordingskabler direkte fra - polen på batteriet til lykta.

Det er utrolig mye rart som kan skje om du har en jordingsfeil.

Du kan jo også prøve å måle spenningene inn på de forskjellige enhetene.

Lykke til! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej du.

Du har samme symtomene som jeg hadde på min -99 1,8T

Da var det feil på jordingen framfor förerstolen undermatta.

Vik opp matta på förersiden ved dörstokken.Under der ligger kablaget.

Sprett opp vevteipen,det ligger flere sköjter undermatten som oksiderer.Sjekk okså den herven som går inn mot styrboksen av alarmen,stor svart framfor stolen.

Jeg hadde 4 brudd på min bil bare under matten der.Pga oxsideringen,det er gjordt på 1 timme å fikse.Det her er standar feil på den her modellen.

Jeg tror ikke att du har gjordt noe annet som er skyld i det her.

Det synns okså på teipen visse ganger,den blir helt grönn utv.

Lykke til!!!

V6 tdi 4M

Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider