Gå til innhold

montere el. vifte

Ranger emnet


LoW RiDeR

Anbefalte innlegg

Originally posted by Henrik H

hadde en termostatbryter sittende orginalt i radiatoren min jeg...

 

Uansett , termokontakter får du kjøpt på torshov til litt over 100lappen. Monterte elektirsk vifte for et par dager siden. Funker fett som f... Slipper den jævla "volvo-suse" lyden...

 

Var på torshov og spurte etter dette, men de sa de bare hadde selve termostaten. Hvor skal denne kontakten sitte? på kjølevannslangen? noen andre forslag hvor jeg finner en slik`?

Addicted to Ebay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikk på torshov og si at du skal ha en termostatbryter til vifte til volvo. De har to forskjellige typer, velg den uten gjenger.. De hadde flere av denne forige uke. Bruk så hull-borr og borr et hull i toppen av radiatoren som denne passer inn i... Litt vansklig å forklare, men er egentlig jævlig enkelt.. kan ta bilde av min, ellers så kan du jo komme å titte selv...

-77 242 Turbo

-66 Ford 17m Super

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var den montert, og alt virker som det skal :) kjørte rundt i byen en times tid og rota, og motoren holdt tempen. Sååå tøft da. 159kr på thorsov + 48kr for vifta på huggern. Hvor mye jeg merker i ekstra effekt er en annen ting, men det er jo mye tøffere med el-vifte da

Addicted to Ebay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Robert

Jeg har el vifte på cross volvon (hver hestekraft teller), men jeg har manuell betjening... Lite praktisk.. På radiatoren min er det en lite temp-føler, med 2 utganger.. ER det innebygget rele i denne, eller har jeg misforstått det dere har skrevet her?

 

Jeg kjørte bare strømmen fra batteriet, gjennom termostaten, så inn i vifta. Termostaten kobler inn strømmen når den blir 87grader tror jeg, ellers var det 92?

Addicted to Ebay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by LoW RiDeR

 

Jeg kjørte bare strømmen fra batteriet, gjennom termostaten, så inn i vifta. Termostaten kobler inn strømmen når den blir 87grader tror jeg, ellers var det 92?

 

 

Sjeft! Da skal jeg ut å koble litt i morgen.. Kan ha den manuelle i tilleg, som backup:) f.eks, kan jeg bruke manuell på startplaten, så ikke automaten kicker inn i det jeg starter (1 hk mindre)... Genialt. Da blir det skruing i morgen og da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt å bale med, bla så må jeg finne på en patent til å holde den hjemmesveisete gass-skubberen min på plass med (den hopper av hele tiden), så må jeg tette noen faslk luft steder, jeg må justere tenningen litt, jeg må skrive på startnummer, bytte hjul, lakke litt, henge opp wunderbaumene, klø meg i knollen osv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår