Gå til innhold

HJELP! fjørbein problem

Ranger emnet


B230ft

Anbefalte innlegg

sliter litt her nå! mutteren som holder demperen nede har skrudd seg helt opp, og jeg greier ikke presse demperen nedi røret! ca 1cm som stikker opp.. har løsna på alle boltene "under" og løsna beinet fra kula, og presset sammen fjøra, så jeg kan løfte fjørbeinet opp og ned, det glir helt fint på demperen, men stopper når det er som sagt ca 1cm igjen. hva gjør jeg?

 

*har lite lyst å ta ut hele fjørbeinet!så prøver et meste før det

 

om noen har noe glupt å komme med, og jeg ikke er her(stikker ut i garasjen igjen ja) så er det bare å ringe! 47011310

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nedi fjørbeinet så ligger det ei "skive" som kan ha blitt snudd eller ligger skeivt og da får du ikke demperen i bånn...

Hvis du skrur av spindelleddet i bånn av fjørbeinet (festet med 2 bolter) og kikker oppi der så ser du den skiva... Den skal ligge ann på noe som ser ut som en seegring...

Hvis den enden på "skiva" som ligger ann på denne "seegringen" har en kon så ligger den feil vei...

Kansje ikke helt stabilt forklart, men kan ikke komme på så veldig mye annet som kan være feil!

Når du monterte detta, hvor hardt skrudde du til mutteren da? Brukte du hakenøkkel eller vannpumpetang?

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer det.. feilen er funnet og reparert! skiva hadde snudd seg 180grader, og lå litt på tvers.. vi nare snudde fjørbeinet opp/ned, så ramla den ut..kan komme med et bilde av den senere i kveld eller i mårra sånn for morro skyld..

 

jeg monterte med spesialnøkkel, og ettertighta med dor og hammer et par slag for sikkerhetsskyld..gjorde det samme, men SAUSA inn med locktite!!

 

nei nå skal jeg ut i garasje nr 2(til noen kompisser) å hive bilen på bukk, og få gang på shortshift..etterpå skal jeg burneburneburne:D:D:D og ja bilder kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Locktite skal ikke brukes i store mengder nei, mange som ikke veit det!

Holder bare med et par tre dråper, har du på for mye så herder det ikke på riktig måte og det tar umåtelig lang tid....!

 

Og ikke si noe annet, for jeg har vært på locktite kurs ;-P Hehe

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår