Gå til innhold

Selvutløsende alarm/ s.lås feil!

Ranger emnet

ArraKiss

Anbefalte innlegg

Hei...

Har i det siste fått noe stress med den orginale alarmen som sitter i bilen. Det startet med at blinklysene sluttet å blinke når jeg låste bilen. Så i det siste har alarmen gått 2 ganger helt av seg selv... den ene gangen sluttet den etter ca 5-10 sekunder den andre gangen mått jeg slå den av selv...

Tok et feilsøk med Vag-Com og fant en feil i sentrallåsenheten. Men det hele virker som bare dårlig kontakt eller noe. Blinklysene blinker når jeg låser OPP bilen men ikke når jeg låser igjen.... Men alarmen blir jo aktivert så.... Men det er garantert en sammenheng mellom alarmen og blinkerne som ikke blinker når jeg låser kjerra...

Litt forvirra.... Noen som har vært borti noe liknende?

-----------------------------------------------

*1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~

------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg driver med samme ca problemet med min bil, se denne tråden her. Her er det vakumpumpa til sentrallåsen som har fått fukt i seg.

Jeg hadde bilen på verkstedet hos de som installerte alarmen, fordi jeg trodde det var alarmen først også, men de gikk over alt og fant ingenting. Så tok jeg av dørtrekkene og sjekka låsene under der, og kobla løs de og elvinduene (fordi elvinduene mine gikk opp og ned som de ville), for å se om en av dem var feilen. Fikk deretter vite at vakumpumpa kunne være feilen. Kobla løs den, og åpna den og fant det mest mugne og møkkete kretskortet noen sinne..

Håper dette er til hjelp, og at du ikke bruker like lang tid på feilsøking som meg :)

Saab 9-3 1.8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk.. skal sjekke dette... har også mistanker om noe fuktighet! Det kom litt snikende med at det noen ganger funket, mens andre ganger ikke..så du er nok ikke på rett spor :)

-----------------------------------------------

*1999 Audi TT ~The Bi-TT-ch~

------------------------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sentrallås var også litt lik, at noen få ganger så var den treg, eller funka ikke (måtte prøve igjen før det virka). Men sjekk det opp iallefall, så har du noe å gå ut ifra i tilfelle det ikke er samme feilen.

Hvis du skal på streetmeet idag så kan jeg jo stikke bortom bilen din og se om det er ca sånn som bilen min oppførte seg..

Saab 9-3 1.8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider