Gå til innhold

2 spørsmål - tenningsbank - turbo

Ranger emnet


vilhelm

Anbefalte innlegg

1)

Turbo:

Ser ut som turboen min på 240en har gått. Kommer hvit røyk hver gang jeg gir og har ganske høyt bar trykk. Vanligvis lader den 0.65 og nå lada den ikke mer enn 0.25-0.3. Når jeg tok ut slangen fra wastegaten til turboen (da skal den egentlig lade 1.2), så lada den KUNN 0.6. Her har turboen gått ja. Noen som har en orginal b21at turbo eller? Så det er bare bolte på igjen? Hvor mye vil dette da koste? Er det bedre å overhalle min turbo enn å kjøpe brukt fra noen andre?

 

2)

Tenningsbank:

Når jeg lada 0,6 og var på topp turtall fikk jeg noe JÆVLIG tenningsbank, det skyldes vel pga tenningen eller er dette pga at den ikke får nok bensin? Om jeg får meg en single Weber, hvor mye bar kan jeg kjøre da?

 

Takk,

Vilhelm

Volvo 244 TIC (B21ET)

Mods:

BOV (TurboXS Type H)

K&N Filter

Turbotrykksmåler (Tall)

Økt turbotrykk (MASSE)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antageligvis toppakningen din som har gått.. Sprekt topp kan det jo oxo være da.. Sjelden turboen gir fra seg hvit røyk hvis den er gåen...Kan jo være sprekt i huset den oxo da, hvis du har hatt unormalt høye eksostemp...

 

Dette med lite lade trykk kan oxo være en feil med wastegate..

 

Tenningsbank kan kureres med enten å senke tenning eller å gi mer bensin.. Kjøp inn et datasprut, justèr og kjør på..

om 100år er alt glemt...

viljen dreg halve lasset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror heller ikke at den hvite røyken kommer fra turboen.

Dersom den hadde vært blå, kunne det vært eksosringen på turboen din som hadde flydd...

 

Siden det er hvit røyk tyder det på vann..

Dette vil jeg tippe er toppakingen (litt rart siden du akk har bytta), eller at du har sprekt toppen din. Det kan jo fort skje om du kjører med tenningsbank.. og husk, tenningsbank du ikke hører er minst like farlig!!!

 

Det at den ikke lader kan nok være klokka på wastegaten din tipper jeg.. kanskje så slakk at den ikke holder igjen?

 

Mitt råd ang tenningsbank er å få noen til å justere tenning og bensin, dersom du ikke har utstyr til å måle og justere selv. Dette koster noen kroner, men kan fort bli dyrt om du ikke gjør dette skikkelig!!!

 

;)

BMW POWER - GO FAST!

www.bmwpower.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke, derfor jeg spørr her... får fikse det selv, når jeg har tjent 15000 så blir motoren sent til Suunding ;) da kommer den tilbake med over 200HK, og problemfri :D

 

Vilhelm

Volvo 244 TIC (B21ET)

Mods:

BOV (TurboXS Type H)

K&N Filter

Turbotrykksmåler (Tall)

Økt turbotrykk (MASSE)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår