Gå til innhold

hull i hattehyllen

Ranger emnet

bården

Anbefalte innlegg

personlig vil jeg fraråde deg å sette 6x9 baki hattehylla. de vil være i veien når du senere bruker baggasjen.

Er det ikke plass til høytalere i dørene bak der ?

for å oppgradere anlegget der er det bedre å legge penger i godt frontsett og høytalere i orginaluttakene bak.

Har du imidlertid bestemt deg for å lage det i hatthylla er det vel bare å kutte i vei.

de hatthyllene jeg har kuttet i, har det ikke vært metall. ettersom jeg vet finnes det vel ingen sedan i fiesta, kun kombi med plast hattehylle.

Da er det bare å finne frem stikksaga og kutte i vei.

men vær i allefall nøye med at hulla er riktig plassert (likt på begge sider), så det blir pent. Vær nøye når du måler opp!

'04 Ford Fiesta 1,4 Trendline Steel

'98 VW Golf IV 1,6L Comfortline (solgt)

'98 Audi A4 1,8T (solgt)

'93 Mitsubishi Colt 1,3 (spiker)

'86 Opel Rekord 2.2i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for fort svar ;)

hvis det er plast så er jo alt bra, for har mest lyst å bruke hattehyllen bak siden jeg må begynne å lage hull i dørene bak, og da blir ikke folk så glade i meg lenger! (er jo mamma sin bil, går på skole og er fattig så har ikke selv :D) hvis det blir et problem med bagasje så lager jeg meg bare noen plugger på kabelen, og tar ut hyllen ved behov...

ja burde vel hatt noe i dørene foran... har aldri gjort noe inni dørene på en bil før, så lurer på: hvis jeg skal ha det vekk igjen, blir det stygt da, eller ser alt "orginalt" ut igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for fort svar ;)

hvis det er plast så er jo alt bra, for har mest lyst å bruke hattehyllen bak siden jeg må begynne å lage hull i dørene bak, og da blir ikke folk så glade i meg lenger! (er jo mamma sin bil, går på skole og er fattig så har ikke selv :D) hvis det blir et problem med bagasje så lager jeg meg bare noen plugger på kabelen, og tar ut hyllen ved behov...

ja burde vel hatt noe i dørene foran... har aldri gjort noe inni dørene på en bil før, så lurer på: hvis jeg skal ha det vekk igjen, blir det stygt da, eller ser alt "orginalt" ut igjen?

Som jeg skjønner det, så sitter det ikke noe i dørene foran? Eller var det dørene bak du mente?

Da må du jo event skjære hull i dørpanelet og så vil det nok synes hvis du skal ta det bort igjen :P

Hvis du feks bare bytter de org høyttalerene som sitter det med et sett litt bedre i samme størrelse, og skal fjerne det, så blir nok ikke det noe stygt, for du bruker jo de samme festene som de gamle høyttalerene satt i. Så da kan du sette inn igjen de gamle høyttalerene og alt vil se "orginalt" ut igjen.

Kristian Bjørke

Uansett hva du gjør eller har så er det alltid noen på Bilforumet som ikke liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VIl jeg anbefale deg et godt sett med komposett foran og et sett coaxialer bak. Hvis du ikke har mye penger, kun et godt frontsett foran. Dette vil bli bedre lyd enn å bare kaste 6x9 bak.

Bra lyd skal komme forfra, ikke bak!

13cm komposett får du BRA lyd ut av :)

Da slipper du å kutte noe, bare å skru ut det som sitter der, og inn med nytt.

'04 Ford Fiesta 1,4 Trendline Steel

'98 VW Golf IV 1,6L Comfortline (solgt)

'98 Audi A4 1,8T (solgt)

'93 Mitsubishi Colt 1,3 (spiker)

'86 Opel Rekord 2.2i (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider