Gå til innhold

Kjøpe bil i USA

Ranger emnet

ThoTor

Anbefalte innlegg

Visste ikke helt hvor jeg skulle poste denne tråden, prøver meg her så får heller moderatorene flytte den til egnet sted.. Anyways!

Jeg flytter til USA (Washington state, Tacoma) i august. Det første jeg vil gjøre er å anskaffe meg en bil. Selvsagt en bil med grom motor og masse utstyr, til en pris langt under norske priser.

Lurer derfor på hva man burde tenke på ved kjøp av bil i USA. Jeg har allerede skjønt at man må anskaffe eget førerkort. Finnes det en ordning ala vår EU-kontroll? Noen som kan si noe om deres avgiftssystemer? Kanskje noen har noen linker til nettsteder med relevant informasjon?

På forhånd takk til alle som svarer, jeg skal selvsagt poste skrytebilder av bilen når den tid kommer :soldiersf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at de har noe der som heter Carfax. Det er en register med alle bilers VIN-nummer (ligner registreringsnummer med litt mer informasjon som chassis osv, for å forhindre svindel).

Og når en bil kræsjer, blir stjålet, har innbrudd osv registreres all slikt info i Carfax registret. Tror man har et abbonement hos Carfax som koster noen dollar i måneden, og kan få sjekka alle biler man lurer på. Koster vel kanskje 30 $ eller no pr måned.

Men google litt, får sikkert opp mye informasjon der. Og HUSK!!!!!!!!!!!! På ebay osv: Er prisen for god til å være sann så er den det!! MYE svindel ute og går...

Edit: ALDRI kjøp bil etter prat gjennom bare forum og e-poster! USA er stort, ikke et lite land som Norge... Vanskelig å finne en jævel hvis han stikker av med penga dine... ALDRI kjøp en bil usett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carfax er ikke alltid up to date ;)

Men jeg kjenner mange som bor i den staten, og var der i fjor. Er veldig fint der, men det regner nok like mye der som her, men er varmere. Skal du ha en grom bil der borte som ikke koster mye å modifisere er en '03/'04 Cobra billig og hissig.

De har noe alla periodisk kjøretøyskontroll (EU-kontroll) enten så er det vært år eller annen vært, husker ikke helt, men kan finne ut av det om du vil.

Jeg har MSN, Yahoo og AIM om du vil ta kontakt, bare PM meg så skal jeg gi deg info om de div.

Registrer deg på http://www.mustanglife.com (om du er inn i mustanger da) der er det mange fra WA.

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider