Gå til innhold

Bil VS sykkel

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Har sagt det før, og sier det igjen. En 240 har ikke deformasjonssoner, noe som etterlater en ganske enkel logikk, ikke sant?

 

Hvis ikke bilen krøper seg sammen i det hele tatt, hvor går støtet hen da? Forsvinner det? Dra på bakhjulet med en sykkel som ikke har dempere, og gjør det samme med en som har. Kjenner du forskjell?

 

Prinsippet er det samme for bil også.. Ett sted må støtet gå.

 

Ikke påstå noenting før du har peiling!

En 240 har deformasjonssoner, en av de første bilene som hadde det designet.

Men de er ikke ikke designet som en liten Fiat og knekker sammen i møtet av en spurv.

 

Uansett er dette langt over topic....

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sagt det før, og sier det igjen. En 240 har ikke deformasjonssoner, noe som etterlater en ganske enkel logikk, ikke sant?

 

Hvis ikke bilen krøper seg sammen i det hele tatt, hvor går støtet hen da? Forsvinner det? Dra på bakhjulet med en sykkel som ikke har dempere, og gjør det samme med en som har. Kjenner du forskjell?

 

Prinsippet er det samme for bil også.. Ett sted må støtet gå.

som jeg skulle ha sakt det selv:)

Uhm. http://bilforumet.net/showpost.php?p=1103797&postcount=123

 

Ikke deformasjonssoner, sa du?

 

Altså, dette er ikke første gangen dette blir tatt opp, og det er ikke den siste gangen det kommer til å bli tatt opp, men vennligst få iallefall fakta rett, og ikke gå på populære myter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme hvilken bil man har kjørt, hadde man sansynligvis ikke overlevd hvis man har fått en motorsykkel i 250km/h i siden.

Men hadde heller kjørt 240 enn en golf da, må innrømme det.

Vet volvo 240 tåler en del, pappa fikk en volvo 850 i 50km/h+ i siden en gang.

Var bare å ta brekkhjernet, en garasjejekk og 3-4 arbeidskolleger og bøye ut bakskjermen slik at bakhjulet begynte å gå rundt igjen og kjøre videre.

850`n var ikke det samme nei, den kjørte i allefall ikke hjem for egen maskin.

240`n ble ikke kondemnert en gang.

Men ville ikke meldt meg frivillig til å sittet i hvilken som helst bil og bli truffet av en motorsykkel i 250km/h uansett.(hvis ikke bilen heter leopard 2 og er registrert på hæren og stasjonert på Rena leir da)

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke påstå noenting før du har peiling!

En 240 har deformasjonssoner, en av de første bilene som hadde det designet.

Men de er ikke ikke designet som en liten Fiat og knekker sammen i møtet av en spurv.

 

Uansett er dette langt over topic....

 

Okey, var kanskje litt teit sagt, men poenget mitt er at deformasjonssonene helst skal virke når du kræsjer i hastigheter under 120 km/t også da..

Ser jo alle skryter av at de kræsjer i hundreoghelvete, uten at bilen krøker seg en millimeter. Hvis man kræsjer i 80 km/t og det ikke er noen som helst demping for støtet, hva skjer med føreren da? Den delen er i og for seg rimelig logisk mener jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår