Gå til innhold

16V Gasser VOLVO 240.. [grønnefare]

Ranger emnet

Prebendju

Anbefalte innlegg

• Svar 154
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 3 weeks later...

demonterer motorhavari hehe

blir bygd om til servo bilsteinclubsport dempere nye foringer osv osv.

motorkonsept blir b230 med 16v topp og 2dobble 45mm delortogassere

grenrør osv osv

liten sjekk liste hehe

-strammer ifra VW golf 16V mk2

-reim ifra Opel Ascona 1,6Diesel med 146 tenner (NB! ikke den med 147 tenner)

-komplett foringer forstilling

-endeledd

-bærekuler.

-bremserør (+de gummirøra)

Justerbare kam drev

Mek ventilløftere

Doble ventilfjører

Regreim-drev på blokka

Frese ut ventillommer på stempla

16v grenrør

2,3l med 16V og dobble gassere, retro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fint me bilder.. :) men du treng no ikkje å legge dei ut 2 ganga? :D sjå på side 4..

haha javist hadde jg det. trudde ikke jg hadde lagt ut de der se :doh

Skal vi smekke sammen motor til uka eller noe sånt???

ja men må få vaska blokka og plokka hu ned. så må en tur på biltema hehe og handle maling- :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer for svettisen jeg: Vet jo ikke nøyaktig åssen dette vil funka, er vel ikke så mange som kjører 16v med gassere uten turbo. Men som med alle andre prosjekter (nesten) så er det jo pengemangel som setter en stopper for nesten alle prosjekter. Så er vel meninga å kjøre med originale kammer foreløpig... Om det blir mek løftere og dobble fjører nå vet han ikke.. Men det er i planene... Så blir det vassere kammer og justerbare drev...

Noen som tør å tippe hvor mye effekt den kan yte?

Preben: Jeg har noe maling liggende i vinterbilen, kalmar rød. Kan bruke den så slipper du å mase rundt på tema etter malingsboks med ekstra mye sig i.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarer for svettisen jeg: Vet jo ikke nøyaktig åssen dette vil funka, er vel ikke så mange som kjører 16v med gassere uten turbo. Men som med alle andre prosjekter (nesten) så er det jo pengemangel som setter en stopper for nesten alle prosjekter. Så er vel meninga å kjøre med originale kammer foreløpig... Om det blir mek løftere og dobble fjører nå vet han ikke.. Men det er i planene... Så blir det vassere kammer og justerbare drev...

Noen som tør å tippe hvor mye effekt den kan yte?

Preben: Jeg har noe maling liggende i vinterbilen, kalmar rød. Kan bruke den så slipper du å mase rundt på tema etter malingsboks med ekstra mye sig i.

stemmer som ole sier..

begynner og rive ut motoren i morra, har fått tak i motorkran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

skjer noe men går sakte. hehe

kjøpte meg en fordeler av maxis her på forumet. men viste seg at den ikke hadde trigger. noe jeg ikke tenkte på. så vi begynte og lage en ny fordeler selv.. dreier ned og kapper en elektronisk fordeler fra b230E

i199630648_70313_4.jpg

i199649040_78914_4.jpg

har plokka ned blokka og prøvemonterte toppenpga fordelern.. alt skal vaskes og lakkeres.

i199645611_86147_4.jpg

i199630649_21174_4.jpg

i199638648_87469_4.jpg

i199617638_9012_4.jpg

har mye og finne på men er meget treg av meg... men livet er langt. og sommern kort... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider