volvo-r-sport Skrevet Januar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 Skulle ikke du hatt en turbo??? hehe.. Skal nok klare å frese fra deg med "lånebil" hvis den blir ferdig noen gang... 2,7 8V med dobble 45... mohaha... Du får se tel å bli ferdig så vi får cruisa litt rundt tel våren/sommern, da skal min bli litt lavere også så den ikke ser så dum ut.. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest PsychoSigV Skrevet Januar 19, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2007 Om du skal bytte motor i nermeste framtid og ikke bruke forgasserne er jeg interressert i å kjøpe :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Januar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2007 Blir bra dette. Med portet topp, andre kammer osv, burde 250Hk ligge innenfor rekkevidde. Du burde også eksenterslipt en B23 veiv, for på det viset få 85mm slaglengde, og planet av ett sett B230FT/ET stempler 2,5mm, da får du en nesten 2,5l. Anbefaler at du tar det med det samme, det har jeg lært av erfaring. Oppgradering underveis koster mere til slutt. Men det er smak og behag. Lykke til, få hør hvorda resultatet blir. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prebendju Skrevet Januar 20, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2007 Blir bra dette.Med portet topp, andre kammer osv, burde 250Hk ligge innenfor rekkevidde. Du burde også eksenterslipt en B23 veiv, for på det viset få 85mm slaglengde, og planet av ett sett B230FT/ET stempler 2,5mm, da får du en nesten 2,5l. Anbefaler at du tar det med det samme, det har jeg lært av erfaring. Oppgradering underveis koster mere til slutt. Men det er smak og behag. Lykke til, få hør hvorda resultatet blir. tenkte jg skulle bruke original veiv og 16v stempler.. for må vell ha di lommene i stemplene til ventilene.. men 45mm gassere blir karnskje litt lite på 2,5l? Siter 2,3l med 16V og dobble gassere, retro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caferacer Skrevet Januar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2007 tenkte jg skulle bruke original veiv og 16v stempler.. for må vell ha di lommene i stemplene til ventilene.. men 45mm gassere blir karnskje litt lite på 2,5l? Jeg skal bruke 45mm på 2,5l,men jeg har ikke 16v topp da.Mener jeg har hørt minst 45mm men bedre med 48 på 16v. Siter Volvo 360(bilcross) 86mod. Volvo 244 78mod,volvo 245 79mod skoda octavia 01mod. Dodge coronet 56mod. Harley xlcr 77mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
caferacer Skrevet Januar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2007 Jeg har nummer til en rallycrossmekaniker fra sunne i sverige som setter i b23 veiv som er slipt,vektet å tilpasset,borrer blokk å setter i mahle stempler for jeg tror jeg skal betale 7000 for den jobben.Da får du 2495cc!Han var grisebillig på mye annet også:ekstraktorgrenrør 1000kr brukt,1500 nytt. månen 7 kam:1000kr,borring av blokk 700kr,osv.Hvis du er intressert da? Siter Volvo 360(bilcross) 86mod. Volvo 244 78mod,volvo 245 79mod skoda octavia 01mod. Dodge coronet 56mod. Harley xlcr 77mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Januar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2007 tenkte jg skulle bruke original veiv og 16v stempler.. for må vell ha di lommene i stemplene til ventilene.. men 45mm gassere blir karnskje litt lite på 2,5l? Ville ha gått for plane B230A stempel, og maskinert opp ventillommer i de. Orginale ventillommene på 16V stemplene er litt for grunne til trimming. Som bonus får du økt kompresjon uten å plane toppen. Du kan benytte ca 12:1 på denne motoren uten problem. 45mm er vel litt i det minste laget ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Januar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2007 Jeg har nummer til en rallycrossmekaniker fra sunne i sverige som setter i b23 veiv som er slipt,vektet å tilpasset,borrer blokk å setter i mahle stempler for jeg tror jeg skal betale 7000 for den jobben.Da får du 2495cc!Han var grisebillig på mye annet også:ekstraktorgrenrør 1000kr brukt,1500 nytt.månen 7 kam:1000kr,borring av blokk 700kr,osv.Hvis du er intressert da? Han tror jeg jeg har vært hos. :D Hvis det er kan karen, så har han PEIL! Og mye digg i hyllene i garasjen sin! :) Han har porta og ordna en topp til en kompis av meg, 531. Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo 94016v Skrevet Januar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2007 Legger inn volvo parken min. hehe mangler papsen sin s80 men den var på ferie... hehe driver og planlegger 16V med doble 45 delorto og 2,3l div snaks.. håper på og få i sammen en motor i løpet av vinteren... sjekk så blank :) hadde lite og finne på.. har ikke skjedd alt for mye heller... har gått i innskaffelse av noen nye deler... er detta GRPA bolter til topp?? han som jeg kjøpte blokka av sa så,. men vet ikke helt jeg ass.. hvor får man sånne lokk til og plugge igjen hullene på topppen??? Lokkene fra 8v toppene...:o)):deng Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Januar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2007 Dra på din lokale volvo forhandler,de har kamlokk. Ikke vanlige umbraco bolter som det ble sagt her,ser ut som bolter i 12,9 stålkvalitet med umbracohodet.får du riktig lengde så fungerer disse like bra som ARP Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboTony Skrevet Januar 20, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 20, 2007 faen denne bilen likte jeg godt, likte også veldigt godt de JPMK felgene vurdere og kjøpe like selv synne de er fine på 240'r. hadde ikke gjort noe og hadt den 16v toppen selv på min FT motor, men hvor mye måtte du gi får den toppen??? også ville jeg si at det var en fin farge på bilen :D Siter -- Har 242 med V8-- Prosjekt -- volvo 242L -- --X volvo 240 Turbo-- --X volvo 142-- *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prebendju Skrevet Januar 21, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2007 prøver med 16V stempler først. funker nok en stund vil jeg tru.. :P om ikke får vi lage ei grommere blokk har ikke kosta alt for mye den blokka her heller... ga4000 lapper for 16V toppen + ei b230F blokk så kan vel si 3lapper for toppen eller no.. men ting tar tid når alt koster flesk.. :D Siter 2,3l med 16V og dobble gassere, retro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tc-racing Skrevet Januar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2007 jp mk18 hjul e så gromt spesielt 8,5" brei.. har 3stykk 7,5 æ... skulla hadd ein t. men e vel umuli å oppdriv sikkert... får kjøp compomotiv istan å bruk jp hjulan som herje hjul. heh Siter no turbo no fun Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet Januar 21, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 21, 2007 kommer aldrri over det.. bilen din er så jævla fin! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
David_G Skrevet Mars 11, 2007 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2007 på tide med en oppdatering snart eller preben?:D Siter It`s hard to tell if a man is telling the thrut, when you know you would lie if you where in his place Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg