Gå til innhold

VaileNt^s Golf Gti 16v

Ranger emnet


VaileNt^

Anbefalte innlegg

Svarer her jeg, angående spørsmålet du hadde i tråden til lars-frr angående kapping av hjulbuene.

 

Bak så burde du ikke kappe, da det fort kan ruste selv om du har på noe som hindrer rust, og ikke så lett å skifte skjermbuer bak, som det er å skifte skjermer foran.

 

Bruker ganske enkelt en karosserisag og tar vekk så mye av skjermbuen som du ønsker. Vi tok bort relativt mye på Golf'en min, så der er bua betraktelig mindre/smalere enn originalt. For at det ikke skal ruste så fort så brukte vi syregrunning etterpå. Du kan også lakkere for at rusta ikke skal dukke komme så fort. Sikkert mange andre metoder også, men syregrunning har da funket fint for min del.

 

Vinkelsliper funker også om du skal kappe hjulbuene. Bare sørg for at det ikke spruter på "spon" og "metallbiter" på lakken når du kapper.

 

Hvor mye du vil ta bort får du bestemme selv. Noen tar bare den kanten som går nedover og innover, mens vi tok bort store deler av selve skjermbuen også på min. Skal du ha bredding så er det ingen som ser det uansett.

 

Jeg kan fint kjøre med ca 65-75mm senk foran, uten at det subber noe i det hele tatt omtrent. Den subbinga som forekommer, er for min del totalt overkommelig:) Tror jeg også skulle klart og skrudd ned til 80-85mm uten at det hadde subbet for mye. Dette gjelder da med 9x16 ET 15, med 205/40 dekk og H&R gewinde.

 

Ok, takk for svar :)

 

Lurte litt på å høre med en som driver litt med karosseri og lakk om han kunne ta på seg jobben, så det ble bra, rust er no drit.

 

Sånn det ligger ann nå så subber jeg hjulbuen bak endel med 9*16" felga.

 

Når du kapper så mye som du har gjort forran hvordan har du gjort det med innerskjermer f eks ?

Bakskjermen splitter seg vel å om du kapper vil jeg tro ?

 

Ang. festing av kanalskjørta er sika og skruer best ?

BMW M3 Turbo

X - Nissan 200sx s14a Racing Edition
X - BMW E30 325i
X - Nissan 200sx s14 - 276bwhp/352nm
X - VW Golf II GTI 16v - Theo
X - Aprilia Rs 125ccm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 176
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Var en kamerat som var med meg når vi kappa, og han driver som oppretter, så da hadde vi både utstyr og verksted som vi gjorde det på.

 

Innerskjermene sitter der dem skal de. Tok ikke hele buen, tok kun øverst oppe på buene, der det har en tendens til å skrape.

 

Litt usikker på hvordan skjørta mine er festet, men ville ikke brukt skruer om jeg skulle montert dette selv. Surt at kanalene skal begynne og ruste. Om jeg skulle brukt skruer, så ville jeg hatt på syregrunning og/eller lakk der man har skrudd. Gjør man det, så er det nok ikke no fare. Sika eller rutelim er genialt til å feste skjermbuene og skjørta med. Rutelim kan brukes til så mangt, og holder veldig bra.

 

Skjermbuelistene mine er ihvertfall skrudd og limt med rutelim, og dette sitter som støpt.

 

Stivt understell er jo uansett helt klart en fordel når man har 9x16 felger.

"The devil on my shoulder got a devil on his back"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en kamerat som var med meg når vi kappa, og han driver som oppretter, så da hadde vi både utstyr og verksted som vi gjorde det på.

 

Innerskjermene sitter der dem skal de. Tok ikke hele buen, tok kun øverst oppe på buene, der det har en tendens til å skrape.

 

Litt usikker på hvordan skjørta mine er festet, men ville ikke brukt skruer om jeg skulle montert dette selv. Surt at kanalene skal begynne og ruste. Om jeg skulle brukt skruer, så ville jeg hatt på syregrunning og/eller lakk der man har skrudd. Gjør man det, så er det nok ikke no fare. Sika eller rutelim er genialt til å feste skjermbuene og skjørta med. Rutelim kan brukes til så mangt, og holder veldig bra.

 

Skjermbuelistene mine er ihvertfall skrudd og limt med rutelim, og dette sitter som støpt.

 

Stivt understell er jo uansett helt klart en fordel når man har 9x16 felger.

 

Ok, tror kanskje jeg skal få gjort det med noen som kan litt om det tilstede, så det blir bra.

Ja rutelim på skjermene skal jeg bruke, samt skruer, var skjørtene jeg lurte på om kanskje måtte skrus eller ikke. Det får tiden vise. skal få undersøkt litt ang kappinga rundt om i løpet av uke håper jeg.

 

Ja understellet blir stivere enn det er nå, men var 3 ukers leveringstid på gewinden

BMW M3 Turbo

X - Nissan 200sx s14a Racing Edition
X - BMW E30 325i
X - Nissan 200sx s14 - 276bwhp/352nm
X - VW Golf II GTI 16v - Theo
X - Aprilia Rs 125ccm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bruk skruer på kanalskjørta.. Det går et par år så er det store rusthull der hvor du har skrudd!

 

Okay, snakka med Heggen lakk & karosseri i går og sku komme ned så sku han se på det ;) Burde bli bra da, er jo dette han driver med til daglig :P hehe

BMW M3 Turbo

X - Nissan 200sx s14a Racing Edition
X - BMW E30 325i
X - Nissan 200sx s14 - 276bwhp/352nm
X - VW Golf II GTI 16v - Theo
X - Aprilia Rs 125ccm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan poste et bilde i påvente om breddere, skjørt og gewinde da :)

 

Photo-0009.jpg

 

Får jeg lagt ned bilen litt så tror jeg den blir jøtt lav forran, mye å gå på der som dere ser på bildet

BMW M3 Turbo

X - Nissan 200sx s14a Racing Edition
X - BMW E30 325i
X - Nissan 200sx s14 - 276bwhp/352nm
X - VW Golf II GTI 16v - Theo
X - Aprilia Rs 125ccm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ambisiøst sikkerhetsbelte!

 

-Her skal det kjøres:)

 

Photo-0149.jpg

 

Dem der har jeg tatt ut ;) Forrige eier sa dem var for synets skyld, hadde liten funksjon sånn som dem satt festet :P

BMW M3 Turbo

X - Nissan 200sx s14a Racing Edition
X - BMW E30 325i
X - Nissan 200sx s14 - 276bwhp/352nm
X - VW Golf II GTI 16v - Theo
X - Aprilia Rs 125ccm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Ja da var det på tide med en oppdatering.

Gikk ned i garasjen med mye arbeidslyst i går (25.10), fyrte opp varmen og da var jeg igang :D

 

Ut med gamle dempere ;)

 

Photo-0035.jpg

 

Klart for ny demper!

 

Photo-0036.jpg

 

Også har me juksa litt, her er bildet av bak ferdig montert, men ikke justert:

 

Photo-0049.jpg

 

On the road again :D

 

Photo-0050.jpg

 

Photo-0051.jpg

 

Photo-0045.jpg

 

Må si det ble meget stivt, og ikke minst veldig lavt :D Men, hva gjør vel det ? Jeg skal brøyte snø i vinter!

 

Og JA, det snødde her i dag (26.10) Huff!

 

Fortsettelse følger!

BMW M3 Turbo

X - Nissan 200sx s14a Racing Edition
X - BMW E30 325i
X - Nissan 200sx s14 - 276bwhp/352nm
X - VW Golf II GTI 16v - Theo
X - Aprilia Rs 125ccm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der ble good!

Du skulle jo tatt noen bilder med 9*16 på da.. ;)

 

Så ikke no vits i det før jeg har kappa framskjermene mine da den ville blitt som før montering ;) Må nok vente til våren igjen, hehe

 

Har fått kjørt litt med det nye understellet, må si at golfen ligger ordentlig godt på veien, sitter godt i svinga, trenger heller ikke begymre meg for subbing da den er stiv som juling :D

 

Bilde av to vinterklare golfer nå i natt:

 

Photo-0056.jpg

 

Her er et bilde av vinterfelga som står på den blå Golfen. Har lakka dem matt svarte, samt satt ny gummi på, og 'tegna' opp skrifta i hvitt:

 

Photo-0057.jpg

 

Syntes det ble stilig ;)

 

Noen kommentarer til bilene ? :)

 

Klem

BMW M3 Turbo

X - Nissan 200sx s14a Racing Edition
X - BMW E30 325i
X - Nissan 200sx s14 - 276bwhp/352nm
X - VW Golf II GTI 16v - Theo
X - Aprilia Rs 125ccm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår