Gå til innhold

Solid Audio!!

Ranger emnet

Blæddis

Anbefalte innlegg

Hei, alle bilsterofreaker!!

Har tenkt å fornye anlegget i bilen og da er jeg på utkikk etter noe utestet fra min side.

Hadde planer om å investere i Solid Audio på forsterker siden.

Har prøvd en del andre merker, men hadde lyst å prøve noe som ikke alle har.

Har prøvd det meste egentlig: R.F, Kicker,Audison, soundstream, lanzar,alpine osv.., så jeg kom over dette nye i mine øyne.

Hadde tenkt på: F-2500 monoblokk og F-47 4-kanaler.

Noen som kjenner til disse og evt. testa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes nok mye annet "ukjent" som vil være langt bedre ja. Butler er forsåvidt ikke så ukjent, men på den annen side er det ikke akkurat vanlig heller. Celestra er sjeldent, men også dyrt. Og så har man jo Milbert, som både er meget sjeldent og meget dyrt ;) Og u-dimension, Luxman, old-school Xtant (som jeg sikler litt på selv) osv. Utvalget er egentlig ganske godt, men du må stå for importen selv.

Jeg skjønner hvor du vil hen. Synes selv det er artig med ting som ingen andre har, selv om man muligens vil få samme resultat med f.eks. en RF eller Audison forsterker. Hvor langt opp i pris er du villig til å gå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må da finnes like gode og langt mer kurrante alternativer:)

]

Skal ikke akkurat kommentere at dere importører kommer med annbefalinger av Deres merker, men da jeg var ute etter synspunkter om akkurat dette merke,så blir det feil å komme med reklame av noe annet:-)

Ikke for å avfeie noens annbefalinger, men var som sagt ute etter komentarer fra kansje noen dær ute som hadde kjennskap om disse!!

Her er jo forsåvidt mange nok merker å velge mellom, men ikke alle er av interesse!!

Hadde 2 x 12 magma for et par år sia, Punsha godt det:respect

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var igrunn ikke meningen å reklamere for våre merker, kun komme med et alternativ til å gå over bekken etter vann:) Men Solib blir solgt i Norge, etter hva jeg vet importeres det av Tryland Tekniske og jeg vet AudioForm.no selger det.

Har aldri testet Solid, men har hørt det skal være produkter som leverer bra, men kvalitet vet jeg lite om. Jonah Lomu forsterkerserien er det ikke solgt noe av i Norge, så du blir helt alene om ha de også;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se dær ja!!!

Nu begynner det å komme seg:-)

Dette er jeg ute etter, masse power og kansje en kvalitet som holder mål:thumb

Kansje dette er tingen for å ta opp kampen mot min lokale leverandør her i byen!! Ikje at det er et mål, men når alle her er foret med produkter fra Ice....., så blir det litt kjedelig. Ikke sant????

Lyd På Hjul setter jo pris på konkurranse;-)

Er jo ikke akkurat ute etter High end, men ganske nært+ sinnsykt av spille glede. Noe di fleste setter pris på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekka litt på ditt prosjekt da jeg så komentarer om at du skulle bruke slike forsterkere på Focal subb osv..

Noe som fikk reaksjoner fra andre! Er da Focal så spesiell at di ikke kan brukes ilag med andre merker enn det Ice leverer??

Dette er da bare tulldoh

Har som sagt prøvd en del subber fra Focal og jeg har da aldri vært avhengig av å drive disse med noe fra Ice, eller di største leverandørene her i landet.

For noen år tilbake(ca15) så kjørte jeg en Focal w38x4(15") sammen med en Lanzar Optidrive 500. Dette er kanskje det råeste jeg noen gang har opplevd

i noen biler jeg har holdt på med, og da var det ikke så farlig å bruke forskjellige leverandører. Vi alle forstår jo at importørerne vil anbefale sine produkter. Som sagt var jeg jo ute etter komentarer fra sånne som deg som kanskje har testet produktet og ikke bare har hørt fra en kompis av en kjenning osv blah. Så takker Stein T..

Lenke til kommentar
Del på andre sider