Gå til innhold

Solid Audio!!

Ranger emnet

Blæddis

Anbefalte innlegg

Sjekka litt på ditt prosjekt da jeg så komentarer om at du skulle bruke slike forsterkere på Focal subb osv..

Noe som fikk reaksjoner fra andre! Er da Focal så spesiell at di ikke kan brukes ilag med andre merker enn det Ice leverer??

Dette er da bare tulldoh

Har som sagt prøvd en del subber fra Focal og jeg har da aldri vært avhengig av å drive disse med noe fra Ice, eller di største leverandørene her i landet.

For noen år tilbake(ca15) så kjørte jeg en Focal w38x4(15") sammen med en Lanzar Optidrive 500. Dette er kanskje det råeste jeg noen gang har opplevd

i noen biler jeg har holdt på med, og da var det ikke så farlig å bruke forskjellige leverandører. Vi alle forstår jo at importørerne vil anbefale sine produkter. Som sagt var jeg jo ute etter komentarer fra sånne som deg som kanskje har testet produktet og ikke bare har hørt fra en kompis av en kjenning osv blah. Så takker Stein T..

jeg å synes dem som rakker ned på sånne forsterkere kan holde munn... ivertfall når de ikke har prøvd dem............elller hørt hvordan dem fungerer ...

råne; du kan trygt prøve disse forsterkerne ja:-)

opel zafira opc 2007

opel vectra stv 20 DTH 1997

opel calibra 20 i 16v 1991

http://www.calibra.no/showcase.aspx?id=533

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, alle bilsterofreaker!!

Har tenkt å fornye anlegget i bilen og da er jeg på utkikk etter noe utestet fra min side.

Hadde planer om å investere i Solid Audio på forsterker siden.

Har prøvd en del andre merker, men hadde lyst å prøve noe som ikke alle har.

Har prøvd det meste egentlig: R.F, Kicker,Audison, soundstream, lanzar,alpine osv.., så jeg kom over dette nye i mine øyne.

Hadde tenkt på: F-2500 monoblokk og F-47 4-kanaler.

Noen som kjenner til disse og evt. testa?

Solid Audio er budsjettprodukter som i Norge blir markedsført som "high-end". Produktene er helt ok, til de prisene det er ment at dem skal selges til. Dette er i utgangspunktet forsterkere som prismessig bør ligge å konkurrere med f.eks Soundstream sin Xtream serie, Audison Srx, Xetec Xircuit etc. Dette sier litt om hvor overpriset dem ofte er. Samtidig kjøre det en prispolitikk som ikke likner noen ting. Her blir du fra importørens side lurt til å tro at du gjør et bedre kjøp enn hva du egentlig gjør. Dette er ikke svartmaling, men ren fakta.

Solid Audio kom i fra samme firma som hadde Audiobank og Cutting Edge under sine vinger. Dette firmaet er også konkurs, noe importøren tilfeldigvis har unnlatt å fortelle sine forhandlere også. Om firmaet kommer opp å gå igjen, aner jeg lite om, men for en tid tilbake gikk det galt.

Solid Audio er på ingen måte dårlig i forhold til segmentet det er ment å konkurrere i, selv om jeg nok hadde valgt andre alternativer, problemet er måten det har blitt prissatt på i Norge fra importøren sin side.

mvh

Glenn

Mine uttalelser er basert på den erfaring som er opparbeidet gjennom flere år. Subjektive opplevelser vil selvsagt influere. Jeg tilstreber en ærlig og balansert fremstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker Mr SQ!!

Regna med at et produkt til den prisen skulle holde High end kvalitet, men da merket var helt ukjent for meg ble jeg jo egentlig nyskjerrig ;-)

Det kan jo være sannhet i det du sier om priser som er fixert/overprisa for å lokke kunder med gode priser og rabatter.

Men det virker jo som at alle merker som ikke de 10-15 største, mest kjente importører har/selger blir svartmalt:eek:

Dette synes jeg er en utrolig dårlig trend her på forumet.

Men skal ikke helle bensin på et nytt bål, for her har det vært nok!!!

Hvis man kjøper en pakke til ca.20 lapper og betaler 10, så frister jo det kunden mer enn å kjøpe en pakke til 10, og betale 7.5 hos en "seriøs" importørhappyhappy

Dette er det jo mange som gjør der ute!!

Men nu har jeg delvis fått de svar jeg var ute etter, så jeg får tenke på saken!!

Konklusjon: Stor monoblokk(noe jeg var ute etter) og en grei 4-kanaler til en kanonpris!!(Men ikke helt High endblah )

Lenke til kommentar
Del på andre sider