Gå til innhold

Bakhjulstrekk Oppskrytt?

Ranger emnet


en sei

Anbefalte innlegg

Dere som kimser av Fwd kan se litt på disse videoene, en Honda Integra som gjør kvartmilen på 9.55. 2 liters K serie motor.

 

9.55 er respektabelt og han vinner mot en bakhjulstrekker og en subaru. Og han har jo "bare" fwd som liksom går så dårlig.. :fingers:

 

 

http://www.intrinsicperformance.com/...a-955at163.wmv

 

http://www.intrinsicperformance.com/...a-959at167.wmv

 

Og

http://www.intrinsicperformance.com/...reet-Final.wmv

 

 

Han vant konkurransen mot en sterkt modifisert Subaru, som har 4hjulstrekk (siste film)..

 

 

Ingen av filmeme dine fungerer??? å jeg vil gjerne har gode bevis på at en honda kjører stripa (402m) på 9,55....

1987 Mercedes 300TE, 79 Chevy G30,

1968 Chevrolet Impala,

,1937 Willys overland

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 192
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Selvsagt kan man gjøre en fwd rask på stripa, men man er nødt til å gjøre flere kompromisser enn en rwd.

Fikk ikke filmene over her til å fungere, men regner med at han kjører med store slicks foran.

Det er fullt mulig å lage en rwd som tar 9,5sek på stripa, men den vil ikke bli brukendes til banekjøring.

En rwd vil jeg påstå kan klare 9,5sek samtidig som oppsettet kan fungere ok på bane samtidig.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke at kvartmilsmålinger forteller så veldig mye om en bils kjøreegenskaper... brukbart feste, diffbrems, mye moment og rett giring er det som behøves der....

 

En bakkeløpfilm kan til nød aksepteres i denne tråden om kjøreegenskaper fwd vs. rwd....

Alfa Romeo 75 1,8 turbo

Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli

 

Volvo 740GL herregårdsvogn

Originaledition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som var poenget mitt!

En fwd må ofre kjøreegenskaper for å få akselerasjon...

 

Men det er mange andre faktorer, underlag, stigning osv.

På grus vil en ff ta aksen over en fr, men en rr vil ta ff igjen

Det er godt kjent i BC at en boble er raskest i starten nesten uansett.

I bratt stigning vil både fr og rr ta en ff i aksen.

På underlag med godt grep er det ingen tvil hvem som er best.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden vi allerede er ganske off topic kan jo jeg bidra med en liten vits:

 

Hørt om blondina som hadde syv barn og alle hette Erling? Nabokona lurte på om dette ikke var upraktisk og spurte hva hun gjorde for å henvende seg til en av dem.

 

Ikke noe problem da bruker jeg bare etternavnet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det?

 

Folk påstår jo at fwd sliter sånn med festet at de er ubrukelig til akselerasjoner. Det er selvfølgelig bare tull, noe jeg har bevist.

 

FYI så brukte rwd og awd bilene også dragslicks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det?

 

Folk påstår jo at fwd sliter sånn med festet at de er ubrukelig til akselerasjoner. Det er selvfølgelig bare tull, noe jeg har bevist.

 

FYI så brukte rwd og awd bilene også dragslicks.

 

Ja det er bra du beviste det med en bil som er satt opp for å kjøre fort rett fram, på en preparert bane og med slicks.....

Bilforumet.no
Super Moderator

 

-Out of order-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har funnet noen videoer som viser RWDs totale overlegenhet?

 

Hadde vært moro å se men skal dette ha noen relevans bør disse være sammenlignbare og på et realistisk grunnlag:

 

Tenker da først og fremst på at bilene må ha noenlunde lik effekt og ikke over 250 hester.

 

Dekk må være av noenlunde lik kvalitet .

 

Bilene bør aller helst ha samme sjåfør og føreren må ha kunnskaper om begge driftssystem og ikke bli skremt av FWDs ville fremtoning.

 

Ynkelige tiendeler teller ikke vil se total dominans og overlegenhet!:fingers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

adeel hadde gullkorn i forrige FWD vs RWD post som ble nuket der han sier noe slikt som:

"det spiller ingen rolle hvilken ende den trekker i om bilen er satt opp riktig"

 

 

med det sagt er det ytterst få biler med FWD som er morsomme.

nei, saaben er ikke fin, nei din standard civic er ikke fin.

av biler kan vi nevne type-r civic/integra, golf 5 gti, Cooper S works

 

og ja en RWD bil er raskere enn en FWD om du har lik bil/oppsett

 

bevise at FWD er tøft med en dragbil er for teit.

 

og dere med med små motorer som tror dere er konge bare fordi det trekker bak, lukk igjen smella.

 

stenge threaden? er jo ingen saklige argumenter lenger.

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

adeel hadde gullkorn i forrige FWD vs RWD post som ble nuket der han sier noe slikt som:

"det spiller ingen rolle hvilken ende den trekker i om bilen er satt opp riktig"

 

 

med det sagt er det ytterst få biler med FWD som er morsomme.

nei, saaben er ikke fin, nei din standard civic er ikke fin.

av biler kan vi nevne type-r civic/integra, golf 5 gti, Cooper S works

 

og ja en RWD bil er raskere enn en FWD om du har lik bil/oppsett

 

bevise at FWD er tøft med en dragbil er for teit.

 

og dere med med små motorer som tror dere er konge bare fordi det trekker bak, lukk igjen smella.

 

stenge threaden? er jo ingen saklige argumenter lenger.

 

 

Stenge tråden?!

 

Hvorfor?

 

Synes selv diskusjonen er fin, og nå har det blitt gjentatt nok ganger; dragbiler har ingenting med diskusjonen å gjøre!

 

 

Kunne tenkt meg å sett tidene på en Alfa Romeo 147gta (fwd, 3,2l v6, 250hk og ca 1450kg) mot en BMW 330i (rwd, sammenlignbar effekt, slagvolum og vekt) på Nürburgring....

 

Tipper Alfa´n hadde banka BMW´n!!

Alfa Romeo 75 1,8 turbo

Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli

 

Volvo 740GL herregårdsvogn

Originaledition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår