en sei Skrevet Mai 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 Synes vi begynner å få en balansert fremstilling av realitetene rundt de ulike driftssystem. Startet egentlig denne tråden pga mange useriøse innlegg i forrige tråd om det samme. Var vel egentlig litt for å provosere og noe useriøst fra min side men utfallet ble mere matnyttig enn forventet. Synes folk som starter tråder på et seriøst grunnlag skal få innspill deretter og ikke mobbes pga av feks alder eller manglende kjøreerfaring. Vi lar den rulle litt til. Som den kjente filosofen sa: Skit i buksa til selene ryker, men særlig smart er det ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viking067 Skrevet Mai 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 Kunne tenkt meg å sett tidene på en Alfa Romeo 147gta (fwd, 3,2l v6, 250hk og ca 1450kg) mot en BMW 330i (rwd, sammenlignbar effekt, slagvolum og vekt) på Nürburgring.... Tipper Alfa´n hadde banka BMW´n!! Du får lete blant tidene på http://www.nordschleife.no Ringen er jo en fin målestokk siden den har svinger, bakker og lange strekker. Bilforumet.noSuper Moderator -Out of order- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MeSs Skrevet Mai 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 Se på tidene i WRC sirkuset, tenker da på super1600 kontra de som kjører 4wd (på asfalt). Det er veldig små forskjeller på tid i de klassene.... En dyktig sjåfør kjører raskere med fwd enn rwd! Drifting er kun publikumsvenligt, ikke spesielt effektivt for hastigheten. Er forøvrig helt greit å være uenig i hverandres meninger.... Blir fort kjedelig hvis alle er enige! Ikke glem speeddrifting, da kan man ha høyere fart inn i svinga enn FWD ;) Og ANG. Drag, det viser en av ulempene med FWD, nemlig GREP! Ja, jeg vet dette er for ulemper på RWD.. 98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil. x - NA 1994 Mazda Miata 1.8 x - Mange BMW E28. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turboalfa Skrevet Mai 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 Du får lete blant tidene på http://www.nordschleife.no Ringen er jo en fin målestokk siden den har svinger, bakker og lange strekker. Ja, mener at ringen er den beste målestokk. Siden du linka til er lite oppdatert eller veldig mangelfull, beklageligvis. Hva med tider fra Topgear sin "testtrack"? Mener at tidligere nevnte kjøretøy befinner seg der.... Alfa Romeo 75 1,8 turbo Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli Volvo 740GL herregårdsvogn Originaledition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turboalfa Skrevet Mai 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 Ikke glem speeddrifting, da kan man ha høyere fart inn i svinga enn FWD ;) Mulig det ser raskere ut.... Alfa Romeo 75 1,8 turbo Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli Volvo 740GL herregårdsvogn Originaledition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nomix Skrevet Mai 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 Nå har jeg ingen erfaring med Alfa Romeo 147 GTA, men jeg mener JC definerte den som "quite mad" og "uncontrolable"? :P Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turboalfa Skrevet Mai 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 Nå har jeg ingen erfaring med Alfa Romeo 147 GTA, men jeg mener JC definerte den som "quite mad" og "uncontrolable"? :P Motoren er nok i kraftigste laget å spinner løst på de fleste gear... Men derfor er dette en passe bil i denne sammenligningen, da en bakhjulsdreven bil vil også ha mulighet til å kjøre overstyrt på samme testbane... Alfa Romeo 75 1,8 turbo Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli Volvo 740GL herregårdsvogn Originaledition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mai 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 Kunne tenkt meg å sett tidene på en Alfa Romeo 147gta (fwd, 3,2l v6, 250hk og ca 1450kg) mot en BMW 330i (rwd, sammenlignbar effekt, slagvolum og vekt) på Nürburgring.... Tipper Alfa´n hadde banka BMW´n!! BMW veier 100kg mer og har kun 5hk ekstra, samtidig som en bakdel med rwd er mer drivverkstap. Kunne vært morro å sett, men hvis BMW'n bare hadde slått Alfa'n med et sekund, så kunne man påstått at rwd eier fwd. -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turboalfa Skrevet Mai 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 BMW veier 100kg mer og har kun 5hk ekstra, samtidig som en bakdel med rwd er mer drivverkstap.Kunne vært morro å sett, men hvis BMW'n bare hadde slått Alfa'n med et sekund, så kunne man påstått at rwd eier fwd. Se om du finner tider med en M3 da vettu... spiller ingen rolle, Alfa´n vinner (fwd) Alfa Romeo 75 1,8 turbo Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli Volvo 740GL herregårdsvogn Originaledition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Mai 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 doh Selvfølgelig er de beste rundetidene på 'Ringen gjort av RWD-biler. Selvfølgelig er RWD raskest i drag. Selvfølgelig er en 500 bhp RWD bil raskere enn lignende FWD bil. Men de fleste av oss ser ikke over 90 km/t hver dag, og ikke kom og fortell meg at dere ligger bredt med deres E30 316 og Volvo 240 hver eneste dag, selv på knusktørt føre? Neppe! Nå vil sikkert noen si at "Nettopp, derfor er RWD bedre". Selvfølgelig er RWD bedre generelt sett... Men vi snakker om om RWD er oppskrytt. Kjører dere JUN Supraer og Blitz Skyliner til vanlig? Neppe. Er derfor RWD oppskrytt i Norge? Etter min mening, ja. Du har ikke en en JUN Supra fordi om du har en E30 316.. Og i det daglige livet kan du ikke kjøre sidelengs 99% av tiden.. Derfor er RWD oppskrytt, og derfor er de fleste vanlige biler FWD. Got it? :) '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MeSs Skrevet Mai 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 doh Selvfølgelig er de beste rundetidene på 'Ringen gjort av RWD-biler. Selvfølgelig er RWD raskest i drag. Selvfølgelig er en 500 bhp RWD bil raskere enn lignende FWD bil. Men de fleste av oss ser ikke over 90 km/t hver dag, og ikke kom og fortell meg at dere ligger bredt med deres E30 316 og Volvo 240 hver eneste dag, selv på knusktørt føre? Neppe! Nå vil sikkert noen si at "Nettopp, derfor er RWD bedre". Selvfølgelig er RWD bedre generelt sett... Men vi snakker om om RWD er oppskrytt. Kjører dere JUN Supraer og Blitz Skyliner til vanlig? Neppe. Er derfor RWD oppskrytt i Norge? Etter min mening, ja. Du har ikke en en JUN Supra fordi om du har en E30 316.. Og i det daglige livet kan du ikke kjøre sidelengs 99% av tiden.. Derfor er RWD oppskrytt, og derfor er de fleste vanlige biler FWD. Got it? :) Man trenger ikke mange hk for å kjøre bredt, det er sjaføren det kommer ann på ;) Og satsing.. Men sant, ikke mange som kjører sidelengs 99% av tiden, for det går ikke ann.. Om man kjører fort og syns jeg RWD er best, man kan ha mer kontroll på en skrens om det går litt for fort.. OG DU, trenger ikke uttale deg, for du har ikke kjørt rwd.. 98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil. x - NA 1994 Mazda Miata 1.8 x - Mange BMW E28. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grubbel Skrevet Mai 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 Se om du finner tider med en M3 da vettu... spiller ingen rolle, Alfa´n vinner (fwd) E46 m3 har vel 8:22 om jeg husker riktig alfa har.. 9? skal sjekke, dette er jo en ganske sær og sjelden bil fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BLACK.PEARL Skrevet Mai 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 Hva med de av oss som kjører RWD for komfort? Er en grunn til at BMW sverger til RWD. Det med Jun jin blitz pong Supraer og Skylines inn i bildet er bare teit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grubbel Skrevet Mai 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 skal vi se, Z4 3.0 SMG 8:32 Z3 3.0 coupe 8:34 alfa 156GTA 8:51 fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grubbel Skrevet Mai 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 Z4 3.0 SMG 156 GTA Manufacturer BMW Alfa Romeo Testing Date 5/2003 5/2002 Engine 2979 cccm, 6 Zyl , 24 V 3179 cccm, 6 Zyl , 24 V Power 231 PS (170 KW) @ 5900/min 250 PS (184 KW) @ 6200/min Torque 300 Nm @ 3500/min 300 Nm @ 4800/min Transmission 2 (6) 0 (6) Weight 1396 Kg 1445 Kg Weight / BhP 6 Kg / PS 5,9 Kg/ PS 0 - 100 Km/h 6 s 6,3 s 0 - 200 Km/h 27,5 s 23,5 s 0 - 200-0 Km/h 32,5 s 27,7 s Top Speed 250 Km/h * el. begrenzt 250 Km/h 80 - 120 Km/h 4.Gear 6,4 s 6 s 100 - 0 Km/h hot 38,4 m , 10 m/s 39,2 m , 9,8 m/s Transverse Acceleration 1,2 g 1,05 g Slalom Course 36 / 110m 131 / 149 Km/h 124 / 126 Km/h Round Time Nuerburgring 8.32 min 8.51 min Round Time Hockenheim 1.18,1 min 1.22,7 min data er hentet fra http://www.track-challenge.com/main_e.asp sjekk ut selv og velg comparison. fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg