Gå til innhold

Bakhjulstrekk Oppskrytt?

Ranger emnet


en sei

Anbefalte innlegg

Man trenger ikke mange hk for å kjøre bredt, det er sjaføren det kommer ann på ;) Og satsing.. Men sant, ikke mange som kjører sidelengs 99% av tiden, for det går ikke ann..

Om man kjører fort og syns jeg RWD er best, man kan ha mer kontroll på en skrens om det går litt for fort..

OG DU, trenger ikke uttale deg, for du har ikke kjørt rwd..

 

Jeg trenger ikke å uttale meg, for jeg har ikke kjørt RWD? Makan! Derfor jeg slettet den andre tråden også.. Fordi jeg er mindreårig, eller hva? Dum i hue, eller hva? Jeg er ung, og jeg er dum, og med en gang man har lappen er man verdensmester, hæ? Jeg sa ikke hva som var best, jeg trakk ikke engang slutninger på egne meninger, angående det å kjøre! Alt jeg sier, er at jeg synes RWD er oppskrytt, av den enkle grunn folk tror de er proffe kun fordi de har RWD, og kun fordi de klarer å redde seg ut av kollisjoner (som aldri ville ha oppstått hvis de ikke satset liv og remmer!), er RWD bedre. Skal du kjøre virkelig fort, med en bil med rundt 300 HK blir det så mange kompromisser ved FWDat RWD tar en overlegen seier! Skal du kjøre vanlig, som de fleste gjør, 90% av tiden de kjører (iallfall de med litt vett i knollen!), kan RWD innebære kompromisser, derfor velger mange bilfabrikanter FWD!

 

I tillegg betyr RWD mindre plass, dyrere konstruksjon, og mer en FWD bil vinner på. Nå kommer det vel noen genier og sier at kjøreegenskaper ikke har en dritt med plass å gjøre. Men vi diskuterer fortsatt, eller skulle etter topic iallfall, om RWD er oppskrytt. Og det er oppskrytt dersom det er kompromisser innen daglig kjørig, av den grunn at vi ikke kjører etter tider hver dag!

 

Now, got it?

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 192
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Beklager men jeg skjønner fortsatt ikke hva du gjør i denne tråden når du ikke har kjørt RWD :)

 

Blah! :P

 

:biker

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Jay

 

Flott! Dette var bedre å sammenlikne med!

 

Tok meg litt vann over hodet med min Alfa glorifisering, men jeg brukte BMW Z3 3liter mot Golf GTI. Der er BMW´n overlegen i motor/vekt forskjell, men det skiller fint lite i totaltid og slalom. I slalom er vel egentlig golfen noe raskere, spesielt med tanke på BMW sin bedre vekt/effekt forskjell....

Alfa Romeo 75 1,8 turbo

Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli

 

Volvo 740GL herregårdsvogn

Originaledition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager men jeg skjønner fortsatt ikke hva du gjør i denne tråden når du ikke har kjørt RWD :)

 

Kutt ut da!! Det er du som virker minst/yngst i denne diskusjonen !!blah

Alfa Romeo 75 1,8 turbo

Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli

 

Volvo 740GL herregårdsvogn

Originaledition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den comparationen, var det samme sjåfør? Man kan aldri vite helt hvem som er best utifra tid ;)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med de av oss som kjører RWD for komfort? Er en grunn til at BMW sverger til RWD.

 

 

Det med Jun jin blitz pong Supraer og Skylines inn i bildet er bare teit.

 

NSXen er jo en MR-bil, så det vil igjen bli noe helt annet, siden MR-biler er mest like F1-biler.. Men, selvsagt, RWD er den ;)

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte ikke NSX for komfort vettu :D

Det er korrekt. Du kjøpte den høyst sannsynlig fordi den har en hysterisk motor og ville veiegenskaper. Men du klarer deg fint med FWD i dagligkjøring uansett :P

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

adeel kjøpte den for å dra damer, han blir har blitt observert på røde skilt med minst 6 blondiner i bilen! ;) de gjorde ting som blir sensurert i tyske pornomagasiner.

 

Hahahaha,dagens! :D

98` Alfa Romeo 156 TS - Grigio chiaro

93` Alfa Romeo 155 TS - Spazio blue

95` Alfa Romeo 155 TS - Rosso

(X) 95` Alfa Romeo 155 TD - Rosso

Lenke til kommentar
Del på andre sider

adeel kjøpte den for å dra damer, han blir har blitt observert på røde skilt med minst 6 blondiner i bilen! ;) de gjorde ting som blir sensurert i tyske pornomagasiner.

:D Guinness Book of World Records: "The most chicks in an NSX!"

 

Edit: Typo.

Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger ikke å uttale meg, for jeg har ikke kjørt RWD? Makan! Derfor jeg slettet den andre tråden også.. Fordi jeg er mindreårig, eller hva? Dum i hue, eller hva? Jeg er ung, og jeg er dum, og med en gang man har lappen er man verdensmester, hæ? Jeg sa ikke hva som var best, jeg trakk ikke engang slutninger på egne meninger, angående det å kjøre! Alt jeg sier, er at jeg synes RWD er oppskrytt, av den enkle grunn folk tror de er proffe kun fordi de har RWD, og kun fordi de klarer å redde seg ut av kollisjoner (som aldri ville ha oppstått hvis de ikke satset liv og remmer!), er RWD bedre. Skal du kjøre virkelig fort, med en bil med rundt 300 HK blir det så mange kompromisser ved FWDat RWD tar en overlegen seier! Skal du kjøre vanlig, som de fleste gjør, 90% av tiden de kjører (iallfall de med litt vett i knollen!), kan RWD innebære kompromisser, derfor velger mange bilfabrikanter FWD!

 

I tillegg betyr RWD mindre plass, dyrere konstruksjon, og mer en FWD bil vinner på. Nå kommer det vel noen genier og sier at kjøreegenskaper ikke har en dritt med plass å gjøre. Men vi diskuterer fortsatt, eller skulle etter topic iallfall, om RWD er oppskrytt. Og det er oppskrytt dersom det er kompromisser innen daglig kjørig, av den grunn at vi ikke kjører etter tider hver dag!

 

Now, got it?

 

Du har missforstått noe vesentlig. Folk tror ikke de er proffe selvom de har bakhjulstrekk, de sier at de klarer å redde seg ut av situasjoner med bakhjulstrekk som normalt ikke hadde gått med forhjulstrekk. Forhjulstrekk er til for èn eneste grunn, og det er at det koster mindre i produksjonskostnader.

Du gjør en feil i å genereralisere på den måten du gjør ved å si at alle som kjører bakhjulstrekk satser liv og remmer. Faktum er nemlig at en bakhjulstrukken bil er lettere kontrollerbar, fordi den sier i fra i god tid før det skjer noe.

 

Skjønte ikke en dritt av hva du mente med de kompromissene dine, kan du forklare det?

 

Alt i alt tror jeg du burde prøve en bakhjulstrukken bil, med litt satsing. Ikke diskutèr og vær sta uten noe som helst erfaring eller utifra hva de såkalte proffene sier.

 

Og jeg tror det er en grunn til at BMW sverger til bakhjulstrekk. Audi skal vel også gå over til bakhjulstrekk, rett og slett pga kjøregleden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår