eiriksmil Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 tro gjør vi i kjerka ;) Hehe :) '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eiriksmil Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Det jeg husker om omtaler fra RS-tester, var at den nærmest var ubrukelig 365 dager i året, og nye ST er like rask som RS, bare mye mer håndterlig og hverdagsvennlig. '77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto '93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nomix Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Det jeg husker om omtaler fra RS-tester, var at den nærmest var ubrukelig 365 dager i året, og nye ST er like rask som RS, bare mye mer håndterlig og hverdagsvennlig. Og det må sies. Billigere og mye penere (imo). Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grubbel Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 sinna FWD bil = 2 hender på rattet. tam familiebil = 1 og rånestilling skal jeg spise burger og kjøre må jeg låse det mellom lårene mens jeg bruker 1 hånd på rattet, ellers sporer jeg alle veier ;) fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mkalle Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Tenkte jeg kunne komme med et lite innspill. Personlig har jeg god erfaring med aktiv kjøring med fwd, og jeg har også kjørt litt rwd. Dere sier at dere er redde for å kjøre fwd fordi den bare går rett frem. Faktum er jo rwd også går rett fram (understyrer) så lenge du ikke gir gass. Si at du kommer i 100km/t mot en sving. Du begynner på svingen, men plutslig innser du at den var for krapp! Da vil du sikkert sleppe gassen, og bilen understyrer uansett hvor den driver! Dere tøffinger med rwd kliner altså inn gassen å sladder gjennom?! Neppe! Jeg forstår ikke hva som får dere til å synes at fwd er skummelt i forhold til rwd.. (-) 07 Toyota Avensis 2.2 D-cat X (-) 99 Opel Omega B 2.5 V6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HemiCuda Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Tenkte jeg kunne komme med et lite innspill. Personlig har jeg god erfaring med aktiv kjøring med fwd, og jeg har også kjørt litt rwd. Dere sier at dere er redde for å kjøre fwd fordi den bare går rett frem. Faktum er jo rwd også går rett fram (understyrer) så lenge du ikke gir gass. Si at du kommer i 100km/t mot en sving. Du begynner på svingen, men plutslig innser du at den var for krapp! Da vil du sikkert sleppe gassen, og bilen understyrer uansett hvor den driver! Dere tøffinger med rwd kliner altså inn gassen å sladder gjennom?! Neppe! Jeg forstår ikke hva som får dere til å synes at fwd er skummelt i forhold til rwd.. si det til alle karmøybuene som kræsjer Civicene sine :p -1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil) -1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KinG^KaoZ Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Jeg kjører aldri på bane, og har ingen nødvendighet for å komme meg kjappt igjennom svinger. Så hva som er kjappest av RWD eller FWD bryr meg lite. Men etter å ha kjørt 1 år med FWD før jeg kjøpte meg RWD, så er det liten tvil for meg hva som gir mest underholdning! To change is easy, to improve is hard. Mitt galleri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xibriz Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Tenkte jeg kunne komme med et lite innspill. Personlig har jeg god erfaring med aktiv kjøring med fwd, og jeg har også kjørt litt rwd. Dere sier at dere er redde for å kjøre fwd fordi den bare går rett frem. Faktum er jo rwd også går rett fram (understyrer) så lenge du ikke gir gass. Si at du kommer i 100km/t mot en sving. Du begynner på svingen, men plutslig innser du at den var for krapp! Da vil du sikkert sleppe gassen, og bilen understyrer uansett hvor den driver! Dere tøffinger med rwd kliner altså inn gassen å sladder gjennom?! Neppe! Jeg forstår ikke hva som får dere til å synes at fwd er skummelt i forhold til rwd.. FWD: Si at du kommer i 100km/t mot en sving. Du begynner på svingen, men plutslig innser du at den var for krapp! Da vil du sikkert sleppe gassen, og bilen understyrer. RWD: Si at du kommer i 100km/t mot en sving. Du begynner på svingen, men plutslig innser du at den var for krapp! Da vil du sikkert sleppe gassen, og bilen bremser på bakhjulene og ropa legger seg ut. [-] 1991 BMW 320i E36 [x] 1985 Toyota Starlet [x] 1988 Ford Escort [-] 1977 Toyota Celica ST2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Braseth Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 En forhjulstrekker kan lett overstyre i et slikt scenario, hvis man slipper gassen for brått i et ugunstig gir. Vekt flyttes forover, bakenden blir lett og bakhjula sklir ut pga g-kreftene i sving. Min erfaring iallefall. 120km/t, sjåfør slipper gassen for brått, og bakenden slipper og vi snurrer. Standard 1985 civic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
grubbel Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 FWD:Si at du kommer i 100km/t mot en sving. Du begynner på svingen, men plutslig innser du at den var for krapp! Da vil du sikkert sleppe gassen, og bilen understyrer. RWD: Si at du kommer i 100km/t mot en sving. Du begynner på svingen, men plutslig innser du at den var for krapp! Da vil du sikkert sleppe gassen, og bilen bremser på bakhjulene og ropa legger seg ut. du har ikke peiling hva du snakker om, slutt å skriv tull. fly without wings Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xibriz Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 du har ikke peiling hva du snakker om, slutt å skriv tull. Så du sier at det ikke er mulighet for at rompa legger seg ut i en sving når du slipper gassen og bakhjula bremser fordi motoren bremser på gira? Med en dårlig motor vil jo det bli som å trekke i brekket. [-] 1991 BMW 320i E36 [x] 1985 Toyota Starlet [x] 1988 Ford Escort [-] 1977 Toyota Celica ST2000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Inzane_ Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Han sammenlignet jo M3 og RS da ;) Men, jeg snakker om biler langt lavere klasse, og til omtrent samme pris.. La oss si en bil til 300.000, kan sikkert få mer kjøreglede i en forhjulsdrevet lett bil til 300k enn en tyngre bakhjulsdrevet til 300k (det finnes meget få lette, bakhjulsdrevne biler til 300k).. Men, tror ikke jeg skal dra E30 eller noen annen BMW inn i denne diskusjon, ettersom du trolig nok er hardbarka fan av både BMW og RWD, noe som gjenspeiles av billisten din :) Hvorfor i svarte skal du gi bakhjulstrekk andre (og dårligere) forutsetninger enn en forhjulstrekker? Det understreker vel poenget vårt, om at bakhjulstrekkere er "bedre" enn forhjulstrekk. Du burde kutte ut å diskutere, blir litt flau på dine vegne. Hvis du absolutt skal fortsette, gi nå i det minste bilene like forutsetninger eller gjør det mindre åpenlyst at du vet du driter deg ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nomix Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Hvorfor i svarte skal du gi bakhjulstrekk andre (og dårligere) forutsetninger enn en forhjulstrekker? Det understreker vel poenget vårt, om at bakhjulstrekkere er "bedre" enn forhjulstrekk. Du burde kutte ut å diskutere, blir litt flau på dine vegne. Hvis du absolutt skal fortsette, gi nå i det minste bilene like forutsetninger eller gjør det mindre åpenlyst at du vet du driter deg ut. Nå missforstår du litt.. Det han sier er at på TROSS AV, les det, på TROSS AV en differanse i effekt på over 100hk i M3s favør, er ikke M3 spesielt mye raskere rundt ringen.. Sosialdemokratisk liberalkonservativ realist med kamera. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turboalfa Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 Hvorfor i svarte skal du gi bakhjulstrekk andre (og dårligere) forutsetninger enn en forhjulstrekker? Det understreker vel poenget vårt, om at bakhjulstrekkere er "bedre" enn forhjulstrekk. Du burde kutte ut å diskutere, blir litt flau på dine vegne. Hvis du absolutt skal fortsette, gi nå i det minste bilene like forutsetninger eller gjør det mindre åpenlyst at du vet du driter deg ut. Dette var en sammeligning der forutsetningene var like, men den sprekeste fwd bilen hadde over 120hk mindre enn M3´n.... tidene er fortsatt veldig like. Synes at dette forteller veldig mye om at fwd biler absolutt kan hevde seg mot rwd´s.... M3 er vel kjent som en bil med god "handling" En annen ting i denne diskusjonen er jo at om rwd var så suveren og overlegen, hvorfor satser bilfabrikanter med kun fwd i modellprogrammet sitt på serier som WTCC..? Dette stemmer ikke helt hos meg ihvertfall, for hvis de var dømt til å tape, hvorfor i det hele tatt gidde å stille til start? Og forøvrig; kan du ikke finne deg en annen tråd å slenge dritt på? Trenger ikke besudle denne tråden med pisspratet ditt ihvertfall! Alfa Romeo 75 1,8 turbo Eibach-Bilstein-Tarox-MTmotor-Colombo&bariani-Powerflex-Pirelli Volvo 740GL herregårdsvogn Originaledition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
saab9000 Skrevet Mai 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2006 jeg vet jeg ødelegger tråden litt nå,men jeg gadd ikke å lage en egen tråd til den: Jeg lurer på hva man på passe på når du kjører automat gir på glatta enn manuelt,dette gjelder forhjulsdrift. For rompa kommer jo som et skudd vis du gir litt gass i en sving åsså slipper du den.jeg vet det er veldig dumt spm,men vil ha svar Kjinn å det drææg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg