Gå til innhold

240 Åkerbil "Onkel Blå Edition"

Ranger emnet

stand-jo

Anbefalte innlegg

Hei Volvo folk. Jeg nylig hentet inn en gammel 86 mod 240 2.3l for å ha noe billig å holde på med, mens jeg venter på flere komponenter til merca.

Men jeg har ingen anelse om hvem jeg ska spørre for å få realisert den merkelige planen jeg har for den, derfor spør jeg dere! :D

Jeg vil modde om 240 til snutbil bare for gøy... Dvs. merker, lys, sirene, stuff like that... IKKE for å leke purk langs veien med, men bare for å ha noe morsomt stående i garasjen, samt et morsomt prosjekt... :D hehe Jeg vet at dette muligens er en smule ulovlig, men bilen er og vil forbli avskiltet ute på bygda og åkeren langt fra folk... JUST FOR OWN AMUSEMENT! Bare så det er klart. :) hehe

Er det noen som har bilder av en 240 sedan politibil? Og er det noen som har den fjerneste anelse om hvem som leverer (leverte) tilbehøret til de politibilene?

Hvis noen kan hjelpe, så kommer jeg til å legge inn dette miniprosjektet etter hvert så dere får se... :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går reklame på tv'n om dagen med 240 snutbil. Lykke til!

Hva tror du det var som ga meg idèen?... :D hehe

Her har du hvertfall litt hjelp ca:)

http://netthandelen.no/visAuksjon.aspx?AuksjonsID=4128748

Hm.. joa... men disse er jo ikke helt lik de purken bruker... Ikke at det er så viktig men. Og så har jeg slutta å kjøpe ting på auksjon, mye tull der...

Kanskje dette er rette siden å lete på? http://www.vbknordic.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ska du lage 240 poltibil må du jo lage av den gamle typen med svarte dører og panser.. med 2 blålamper uten innmat på taket. så lenge det ikke står politi på døra, er det helt lov. men du kan skrive polite el no sånt.. hehe.

fattern fortalte en historie fra han var ung på kængsvinger. da kjørte de amazon med poltilakk og potet på døra, og en blå bøtte midt på taket...

parkerte langs riksveien sånn at bare po syntes, så satt dem å drakk og lo av alle som bremsa... hehe. må være en eller annen form for "gøy på landet" hehehmmmmmmmmm

Old volvo's never die, they only go faster..Harley davidson: American iron

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må da vel ha blålys som funker. :thumb hehe

Får se hvordan det blir. :) Jeg har lyst til å enten lage snutbil, eller strippe den ned å lage en bygdaracer... Men den blir vel pussa opp og solgt regner jeg med...

Noen som vet hvilken salgspris disse ligger på? Strøken 240GL, 2.3l forgassermotor, 1987 mod, jubileumsutgave tror jeg. Er sikkert ikke mye? :D hehe

Men det hadde vært litt fett å lagd politibil av. Så naturtro som mulig, og så bare gjemme den bort å ta den ut ved spesielle anledninger... :thumb Får vel bli en annen gang, har allerede et prosjekt på gang, så 240n blir nok solgt til fordel for mer cash til prosjektet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. så en saab på blocket en gang som hadde politilakk, men "tjuv" lakkert på dørene..

På kongsvinger bilopphoggeri har de støtt 240 politibiler inne. Bilen min er hvit og derfor laget av veldig mye politibildeler derfra. Har delelageret fult av dører og bakluker med politidekaler på. De knuser glasset på blålysa som regel, men sirene og sånn pleier å sitta igjen..

Er fælt å plukke deler fra politibila egentlig, for ofte er dem helt strøkne, rustfrie og har mye nye deler. De kunne heller blitt solgt til oss volvofolket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en her i distriktet som hadde en 245 og malte den slik sort og hvit som gamle politi bilene og skrev Potit på siden. Det fikk han ikke lov til hehe

stemmer..

det er IKKE lov å gjøre det dere foreslår.

men for all del, tror de fleste her inne har brutt loven en gang eller to.

enjoy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg lurte på å gjøre det samme med min 244, så ejg dro ned på biltilsynet å sourte om jeg kunne male bilen hvit med røde å blå striper å skrive potet på siden. det var ingenting som var i veie nfor å gjøre det..

så lenge det ikke stod politi på siden så gikk det bra, også ikke kjrøe med sirenen på da seff.

VW GOLF 1.8 gl 1989

(x)volvo 244dl 1979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe. :D Mye bra å lese her... bilen kommer nok til å bli brukt til noe jævelskap hvis jeg ikke selger den først. :thumb

Har lyst til å jage naboen med den... ;) hehe Hva om det står POLI10 på den? :lol Det står jo politi på den, men teknisk sett så gjør det jo ikke det... ;) hehe

Men, de kan vel ikke nekte meg å skrive POLITI å male passende striper på en bil som i utgangspunktet er vrak? Den er jo ikke regga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider