kjeltring Skrevet April 29, 2006 Rapporter Share Skrevet April 29, 2006 Fra 9. mai krever myndighetene at alle barn under 150 centimeter sikres ekstra i bil. Men veier barnet ditt samtidig over 36 kilo, finnes det ikke godkjent utstyr å få kjøpt. Så hva hender dersom man blir stoppet i en kontroll, og et barn på 149 cm, 45 kg er passasjer og bare er sikret med bilbelte? En klekkelig bot? Denne regelen kan nok som mange andre arkiveres under "Idiotiske og totalt ugjennomtenkte tiltak i trafikken" ! http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=115010 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxmix Skrevet April 29, 2006 Rapporter Share Skrevet April 29, 2006 Fra 9. mai krever myndighetene at alle barn under 150 centimeter sikres ekstra i bil.Men veier barnet ditt samtidig over 36 kilo, finnes det ikke godkjent utstyr å få kjøpt. Så hva hender dersom man blir stoppet i en kontroll, og et barn på 149 cm, 45 kg er passasjer og bare er sikret med bilbelte? En klekkelig bot? Denne regelen kan nok som mange andre arkiveres under "Idiotiske og totalt ugjennomtenkte tiltak i trafikken" ! http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=115010 det sitter på ei sånn sittepute slikat beltet passer. evnt. så husker jeg at faren min bytta bilbelter i bilen når jeg var ung, slik at vi ungene hadde belter som ble riktig selv uten pute.. kanskje dette finnes idag? vil jo heller sikre ungen min gdt nok, enn og krangle om noen paragrafer.. går belte på halsen, så må du ha noe som fixer det, ferdig med det :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr_Ford Skrevet April 29, 2006 Rapporter Share Skrevet April 29, 2006 hahaha stakkars voksene folk som faktisk er under 150 cm de må bli så flaue av å kjøre med pute under ræva eller stol for den saks skyld Siter -Ford Sierra 2,8i drifter -Ford Sierra 2,0 prosjekt -Ford Scorpio 2,9i bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjeltring Skrevet April 29, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 29, 2006 vil jo heller sikre ungen min gdt nok, enn og krangle om noen paragrafer. Helt enig, på mine biler er beltene/setene justerbare i høyden slik at sittepute er unødvendig, de putene som er i handelen er beregnet på mindre barn og er således både alt for små, og tåler ikke vekten til en person på rett under 150 cm. Er av erfaring bare redd for at man kan bli bøtelagt selv om ungene er bra nok sikret begrunnet med at man ikke bruker godkjent tilleggsutstyr. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg