Gå til innhold

Eaton M45 Kompressor med overganger og filter selges!

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 45
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvorfor trenger man så gode intercoolere?

Det er jo ikke som på en turb oder lufta går innom en turbo som holder et par hundre grader.. kompressoren blir jo drevet av ei reim, ikke glovarm eksos.. Ergo er vel ikke lufta ut fra kompressoren særlig varmere enn lufta utenfor bilen.

 

Fashen, er denne for "liten" til en 2.5 liter rekke 6`er?

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kompressor luften blir varm pga friksjon av skruene. men fått opplyst at man ikke trenger store intercooleren til kompressor (eller ic i det hele tatt på lavt trykk) breisladdern : tør ikke svare deg der. ifølge eaton funkern jo på alt fra 1-3liter nesten. men flower som rage sa opptil ca 300hk.

"Fuck kurt,våre idoler går med pistoler!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Kunne vært et artigt prosjekt til bmw`n.. Men den virker så lang.. motoren min er jo ikke tverrstilt, så utblåset vil havne helt bak ved torpedoveggen...

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke turboen/pressa i seg selv som gjør at lufta blir varm, det er komprimeringa av lufta som har skylda.

 

Jøss, erre liv i deg a?

 

Jaja offtopic..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok den er litt snau til 300 hk. På Polo G40 og 1272cc holder den til rundt 200 hk på standard motor.

 

Roots kompressorene er blant de minst effektive kompressorene og utvikler mye varme. På VWVortex er klengenavnet bare Heaton

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår