Darkstar Skrevet Juni 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2003 Hva kan eg gjøre for å få feitere/grommer motorlyd i en 1,8T motor, den sitter i en 98 mod Passat. Har nettopp montert MTm chip..... Har lyst å høre mer til turboen..... Har tenkt på å bytte til åpent luftfilter og kanskje en annen resirkulerings ventil? Noen som har ideer og forslag til hva eg kan gjør! Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet Juni 16, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2003 Denne burde kanskje hjelpe på litt:???? Art.nr: CL.DBR.25A Kolvstyrd ventil (aluminium) tätad med tre O-ringar och med 20% mera flöde än tidigare modeller. Fungerar för återförande luft utan läckage. Ersätter original på alla Audi, VW, Seat och Skoda turbomotorer. Kommer inom kort även i svart, blått och rött. dump.bmp Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
YashaR Skrevet Juni 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2003 Filter skal vel hjelpe litt. Hadde ikke gjort noe å byttet eksos heller... selvom det er litt dyrere :) Forresten, hvor kjøpte du det mTm chippet? Siter Audi A4 1.8T '96 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet Juni 16, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2003 Originally posted by YashaR Filter skal vel hjelpe litt. Hadde ikke gjort noe å byttet eksos heller... selvom det er litt dyrere :) Forresten, hvor kjøpte du det mTm chippet? BO Racing på Askøy utenfor Bergen! http://www.boracing.no Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ola Skrevet Juni 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2003 Originally posted by Bmw345 Når du skal bytte dumpen, så bytt til en som båser i friluft. Funker meget bra på den motoren (og de fleste andre). Det har jeg selv prøvd ut i praksis på akkurat den motoren. Håhåh, lukter stor-debatt her jah..! :D Siter 03` Volvo V70 d5 197hk 470nm 01` Seat Leon 4x4 20vT X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Juni 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2003 huff! ikke en gang til...:yak: Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GolfRallye Skrevet Juni 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2003 Fjern katalysatoren. Siter mvh F.L. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Danna Skrevet Juni 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2003 men..på 1.8T motorer så må man vel ha resirkulerbare dump, og ikke atmosfærisk pga. luftmengdemåleren blir føkka ? hørt mange som sier det men... Siter - 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetilr Skrevet Juni 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2003 og da gikk startskuddet............:D Siter om 100år er alt glemt... viljen dreg halve lasset.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Juni 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2003 Originally posted by Danna men..på 1.8T motorer så må man vel ha resirkulerbare dump, og ikke atmosfærisk pga. luftmengdemåleren blir føkka ? hørt mange som sier det men... kjører da med åpen dump og åpent luftfilter OG luftmassemåler jeg,uten problemer... (men nå kjører ikke jeg VAG da :D:D:D) luftmassemålere er jo forbruksvare på noen VAG-biler,tydeligvis.... :D men,for å komme med et saklig innspill så får du jo åpne luftfilter som ikke er oljet inn,og som dermed ikke skader LMM... men på bekostning av filtreringen.. HKS har vel,f.eks... :) Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet Juni 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2003 Vis meg et tilfelle hvor dumpventil(atmosfære) har gjort skade på en 1.8T... Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Juni 16, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2003 Originally posted by arildh Vis meg et tilfelle hvor dumpventil(atmosfære) har gjort skade på en 1.8T... har ikke no eksempel å komme med jeg,har bare hørt av maa-aaange (har jo vært ganske "hete" diskusjoner om dette temaet før her på forumet) at åpen dump + VAG = bad idea... noe annet håndfast eksempel har jeg ikke ;) (det var igrunn _litt_ ironisk ment også da,hvis du ikke tok den...:)) men,det er jo ikke til å stikke under noen som helst stol at LMM'ene på mange VAG-motorer er kjent for å være svake... (men det har vel ikke noe med åpen dump å gjøre).. MEN,har et par kamerater som har hatt litt "rare" opplevelser med åpen dump på 1.8T.. grunnen til det var at de brukte den originale vakuum-slangen (den som åpner dump'en)..den går gjennom en eller annen slags ventil-ting som gjør at ventilen lever sitt eget liv av og til.. (er jo bare å koble vakuumslangen utenom den ventilen,så funker det jo som det skal).. jaja... ;) Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet Juni 17, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2003 Originally posted by TG1 kjører da med åpen dump og åpent luftfilter OG luftmassemåler jeg,uten problemer... (men nå kjører ikke jeg VAG da :D:D:D) luftmassemålere er jo forbruksvare på noen VAG-biler,tydeligvis.... :D men,for å komme med et saklig innspill så får du jo åpne luftfilter som ikke er oljet inn,og som dermed ikke skader LMM... men på bekostning av filtreringen.. HKS har vel,f.eks... :) Har tenkt på RamAir Maxflow filter, BoraBora kjører det på S3 sin og det er jo samme motoren..... Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Juni 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2003 Originally posted by Passat_RS Har tenkt på RamAir Maxflow filter, BoraBora kjører det på S3 sin og det er jo samme motoren..... er vel ikke olje på det filteret heller nei,så sånn sett burde det vel gå bra... Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
borabora Skrevet Juni 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2003 Originally posted by TG1 er vel ikke olje på det filteret heller nei,så sånn sett burde det vel gå bra... Er vel olje på stort sett alle men tørker man det ordentlig før man setter det på er det ikke noe problem. Danna: Uff, du sku ikke skrevet noe.... ;) Har vært nok diskusjon om det her før.:rolleyes: Anbefaler dump, åpent filter og eksos. Da blir det lyd. ;) Merker har det vært nok snakket om før. :o Siter Vento, Golf 3 xMk3 "tdi" xS3X 2 DIE 4 xA4 tEqUILA xStreetdreams Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg