spewster Skrevet Juni 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2003 Originally posted by Passat_RS Ok, hvor ligger Ferrita fabrikken?? Litt lang tur fra Bergen kanskje... Er det 3" rustfritt? Bare race kat. eller grenrør også??? Blir nok fett det!!!! Tatt ifra siden dems: ADK 72001S - 2,5". Enderør: 2x3" - 4495,- SEK ADK 72211S - 3-2,5" Fremre rør ikl Race kat - 9495,- SEK Folk sier det skal være VELDIG pen lyd i dette settet. http://www.ferrita.se :) ps. de art nr er til A4, titt på lista dems for passat. Siter 01' VW Polo Edition 98' Ford Courier 1.3 (SOLGT) 86' VW Golf GTI-T (prosjekt) 00' Audi A4 1,8 Turbo (SOLGT) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet Juni 17, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2003 Originally posted by spewster Tatt ifra siden dems: ADK 72001S - 2,5". Enderør: 2x3" - 4495,- SEK ADK 72211S - 3-2,5" Fremre rør ikl Race kat - 9495,- SEK Folk sier det skal være VELDIG pen lyd i dette settet. http://www.ferrita.se :) ps. de art nr er til A4, titt på lista dems for passat. Ok, takker :) Eg har hørt folk som har måttet ta Ferrita anlegg av en RS 2 blant annet pga dårlig effekt... Dette skyldtes vist to 90 graders bøyer på anlegget som var laget til.... :( Men det kan jo bare være rykter for å få solgt sitt eget produkt???? Du må gi en lyd når du har fått det på... Har yst å høre resultatet :) Skal du på Rudskogen i Juli??? Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildh Skrevet Juni 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2003 Originally posted by boXer Trur du tenker litt feil nå. Riktig at ECU ikke er raske nok. Riktig at TPS har noe å si på blandingsforhold. Men når motoren har registrert luft og dette dumpes ut i friluft så er det allerede for sent Tvilsomt. Den ekstra luftmengden man snakker om her blir jo ikke registrert før spjeldet lukkes og vakumet åpner dumpen. Det er jo da turboen får mulighet til å trekke denne tilsynelatende "livsfarlige" luften gjennom luftmåleren. Og med blandingen... må huske at under fullgass er det litt anderledes og motoren vil ikke få en 14,7:1 blanding for å glede kat'en men heler den blanding som er mest/mere effektiv. En motor får har ikke 14,7:1 i blandingsforhold hele tiden ;) Denne hippie blandingen er bare sånn lunkekjøring når man ikke trenger effekten, og lamba'n får gjør jobben sin. True, men jeg vil tro chip-fabrikantene ikke tar like mye hensyn til om uforbrent bensin havner i kat som orginalprogrammet til VAG. Sef bare spekulering fra min side men dog. Den enkleste løsningen for de som vil høre fiselyden og ikke vil ligge våken om nettene og være nervøs for Audi'n sin er vel å kjøpe en slik kombiventil hvor man velge resirk eller retur ved et håndgrep. Da kan man begrense antalll PSCHHYYT til kun de tilfeller som involverer Teens og andre høytider ;) Siter 2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjaa Skrevet Juni 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2003 Originally posted by TG1 luftmassemålere er jo forbruksvare på noen VAG-biler,tydeligvis.... :D Ja! kamerat av meg hadde en 99 a4 1.8 turbo som var chippa, eller kjippa sonm de sier på audi butikken i kriswtiansand :D - Med den så blei luftpeile måleren føkka, men det var ikke gjort noe annet enn bytting av luftfilter og chip, så føkka den seg, og bilen fjuska no jævli :( Den var på verksted, og Audi folka på Skien bil ( som er kjent for å ikke ha peil på bil i det hele tatt!) skjønte ikke vha det kunne være... Så leste vi på enttet at det kunne være luftpeilemåkleren, og jaggu var det ikke det ;) Så hos vag, så er luftpeilemåler forbruksvare :P Siter Lupo GTI Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet Juni 17, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2003 Originally posted by arildh Tvilsomt. Den ekstra luftmengden man snakker om her blir jo ikke registrert før spjeldet lukkes og vakumet åpner dumpen. Det er jo da turboen får mulighet til å trekke denne tilsynelatende "livsfarlige" luften gjennom luftmåleren. LMM sitter jo før turbo. Det er ikke ekstra luftmengde man snakker om, det er for LITE luft. Luften blir målt, går gjennom turbo, inn mot spjeldet, spjeldet lukkes, lufta blir dumpet og vips så har den oppmålte mengen luft forsvunnet uten at ECU vet det. Selv om turboen kanskje fortsatt drar inn litt luft når man slipper gassen så vil fortsatt den luftmengden som ECU trur er i systemet ha forsvunnet og det vil være for lite luft i systemet. Kombiventil er vel et bra kompromiss ja, hvis man er så kåt på lyden :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spewster Skrevet Juni 18, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2003 Originally posted by Passat_RS Ok, takker :) Eg har hørt folk som har måttet ta Ferrita anlegg av en RS 2 blant annet pga dårlig effekt... Dette skyldtes vist to 90 graders bøyer på anlegget som var laget til.... :( Men det kan jo bare være rykter for å få solgt sitt eget produkt???? Du må gi en lyd når du har fått det på... Har yst å høre resultatet :) Skal du på Rudskogen i Juli??? Skal gi lyd ifra meg, skal også på rudskogen, satser på det er på plass til da.. om feriepenga kommer :) Siter 01' VW Polo Edition 98' Ford Courier 1.3 (SOLGT) 86' VW Golf GTI-T (prosjekt) 00' Audi A4 1,8 Turbo (SOLGT) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darkstar Skrevet Juni 19, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2003 Har fått pris på 8900,- for SuperSprint anlegg inkl. racekat. Dette Anlegget: http://www.mitcom2.com/supersprint/a_prodotti.asp?modello=vwpas10 Er dette noe å satse på???? Lite peiling på slikt eg!!!! :rolleyes: :rolleyes: Siter 07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.