Gå til innhold

Feitere lydi en 1,8T

Ranger emnet


Darkstar

Anbefalte innlegg

Originally posted by Passat_RS

 

Ok, hvor ligger Ferrita fabrikken?? Litt lang tur fra Bergen kanskje... Er det 3" rustfritt? Bare race kat. eller grenrør også???

 

Blir nok fett det!!!!

 

Tatt ifra siden dems:

ADK 72001S - 2,5". Enderør: 2x3" - 4495,- SEK

ADK 72211S - 3-2,5" Fremre rør ikl Race kat - 9495,- SEK

 

Folk sier det skal være VELDIG pen lyd i dette settet.

 

http://www.ferrita.se :)

 

ps. de art nr er til A4, titt på lista dems for passat.

01' VW Polo Edition

98' Ford Courier 1.3 (SOLGT)

86' VW Golf GTI-T (prosjekt)

00' Audi A4 1,8 Turbo (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by spewster

 

Tatt ifra siden dems:

ADK 72001S - 2,5". Enderør: 2x3" - 4495,- SEK

ADK 72211S - 3-2,5" Fremre rør ikl Race kat - 9495,- SEK

 

Folk sier det skal være VELDIG pen lyd i dette settet.

 

http://www.ferrita.se :)

 

ps. de art nr er til A4, titt på lista dems for passat.

 

Ok, takker :)

 

Eg har hørt folk som har måttet ta Ferrita anlegg av en RS 2 blant annet pga dårlig effekt... Dette skyldtes vist to 90 graders bøyer på anlegget som var laget til.... :( Men det kan jo bare være rykter for å få solgt sitt eget produkt????

 

Du må gi en lyd når du har fått det på... Har yst å høre resultatet :)

Skal du på Rudskogen i Juli???

07' Audi A3 Sportback 2,0 TDI

X - 96' Audi S6, X - 92' Mazda 323 GT-R, X - 99' Passat 1,8T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

 

Trur du tenker litt feil nå. Riktig at ECU ikke er raske nok. Riktig at TPS har noe å si på blandingsforhold. Men når motoren har registrert luft og dette dumpes ut i friluft så er det allerede for sent

Tvilsomt. Den ekstra luftmengden man snakker om her blir jo ikke registrert før spjeldet lukkes og vakumet åpner dumpen. Det er jo da turboen får mulighet til å trekke denne tilsynelatende "livsfarlige" luften gjennom luftmåleren.

 

Og med blandingen... må huske at under fullgass er det litt anderledes og motoren vil ikke få en 14,7:1 blanding for å glede kat'en men heler den blanding som er mest/mere effektiv.

En motor får har ikke 14,7:1 i blandingsforhold hele tiden ;)

Denne hippie blandingen er bare sånn lunkekjøring når man ikke trenger effekten, og lamba'n får gjør jobben sin.

True, men jeg vil tro chip-fabrikantene ikke tar like mye hensyn til om uforbrent bensin havner i kat som orginalprogrammet til VAG.

Sef bare spekulering fra min side men dog.

 

Den enkleste løsningen for de som vil høre fiselyden og ikke vil ligge våken om nettene og være nervøs for Audi'n sin er vel å kjøpe en slik kombiventil hvor man velge resirk eller retur ved et håndgrep.

Da kan man begrense antalll PSCHHYYT til kun de tilfeller som involverer Teens og andre høytider ;)

2004 Mazdaspeed MX-5 Turbo

 

Blog om bilen min --> http://www.mazdaspeedy.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by TG1

luftmassemålere er jo forbruksvare på noen VAG-biler,tydeligvis.... :D

Ja! kamerat av meg hadde en 99 a4 1.8 turbo som var chippa, eller kjippa sonm de sier på audi butikken i kriswtiansand :D - Med den så blei luftpeile måleren føkka, men det var ikke gjort noe annet enn bytting av luftfilter og chip, så føkka den seg, og bilen fjuska no jævli :(

 

Den var på verksted, og Audi folka på Skien bil ( som er kjent for å ikke ha peil på bil i det hele tatt!) skjønte ikke vha det kunne være...

 

Så leste vi på enttet at det kunne være luftpeilemåkleren, og jaggu var det ikke det ;)

 

Så hos vag, så er luftpeilemåler forbruksvare :P

Lupo GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by arildh

Tvilsomt. Den ekstra luftmengden man snakker om her blir jo ikke registrert før spjeldet lukkes og vakumet åpner dumpen. Det er jo da turboen får mulighet til å trekke denne tilsynelatende "livsfarlige" luften gjennom luftmåleren.

 

LMM sitter jo før turbo.

Det er ikke ekstra luftmengde man snakker om, det er for LITE luft.

Luften blir målt, går gjennom turbo, inn mot spjeldet, spjeldet lukkes, lufta blir dumpet og vips så har den oppmålte mengen luft forsvunnet uten at ECU vet det.

Selv om turboen kanskje fortsatt drar inn litt luft når man slipper gassen så vil fortsatt den luftmengden som ECU trur er i systemet ha forsvunnet og det vil være for lite luft i systemet.

 

Kombiventil er vel et bra kompromiss ja, hvis man er så kåt på lyden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Passat_RS

 

Ok, takker :)

 

Eg har hørt folk som har måttet ta Ferrita anlegg av en RS 2 blant annet pga dårlig effekt... Dette skyldtes vist to 90 graders bøyer på anlegget som var laget til.... :( Men det kan jo bare være rykter for å få solgt sitt eget produkt????

 

Du må gi en lyd når du har fått det på... Har yst å høre resultatet :)

Skal du på Rudskogen i Juli???

 

Skal gi lyd ifra meg, skal også på rudskogen, satser på det er på plass til da.. om feriepenga kommer :)

01' VW Polo Edition

98' Ford Courier 1.3 (SOLGT)

86' VW Golf GTI-T (prosjekt)

00' Audi A4 1,8 Turbo (SOLGT)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår