Gå til innhold

Golf 1 spørsmål, mest til böhser onkel

Ranger emnet

olemarius

Anbefalte innlegg

:)

Siden det ikke er mulig å sende pm til böhser onkel, og han har som regel svar på absoulutt alt, skriver jeg det likså godt her!

1. Skal godkjenne/vise senkesettet mitt på torsdag , er det mulig å godkjenne bilen med felgene 8x14 ? Jeg har Tüv papir på disse, men vet ikke om det spiller noen rolle ??

2.Vinduslistene mine har sånn gult belegg som du kan trekke ut, sannsynligvis for å få ut ruta... Går det ann å trekke disse ut for å få en "kleenere" look uten at ruta faller ut ???

3.Døra mi er skikkelig vrien å lukke igjen, jeg må dra til skikkelig hardt , og ofte flere ganger, den lukker seg heller ikke skikkelig igjen når jeg lukker den fra utsiden, må dytte den skikkelig hard! Usikker på hva dette er!

Takk for hjelpa

Buildt, not Bought

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

3.Døra mi er skikkelig vrien å lukke igjen, jeg må dra til skikkelig hardt , og ofte flere ganger, den lukker seg heller ikke skikkelig igjen når jeg lukker den fra utsiden, må dytte den skikkelig hard! Usikker på hva dette er!

løsne pinnen i dørkarmen å flytt den litt ut, skal antagelig ikke så mye til:)

07 touran exclusive

mk2 2.9 VR6 T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 kan eg svare på...eg godkjente min på bt med 8x14 og KW bein.den var så lav at kassa tok nedi jekken på bukken!..gikk overraskende fint det!riktige tuv papirer fant han selv på nettet mens eg var der. han mente til og med eg kunne ha breiere felg og dekk bak.! det burde han ikkje sagt(vurderer 9")

etter mitt syn burde ikkje 195\45-14 blitt godkjent pga mer enn 5% feil rulle omkrets.

men men..

pajero vinterbil

bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo

har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med at døra er vanskelig å lukke kan være en kombinasjon av justering av døra og "vakum" i coupen. Er bilen skikkelig tett, så er det ofte litt leit å lukke dørene.

Prøv å rull ned et vindu litt, og se om den er lettere å lukke. Hvis ikke, er det døra som må justeres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med at døra er vanskelig å lukke kan være en kombinasjon av justering av døra og "vakum" i coupen. Er bilen skikkelig tett, så er det ofte litt leit å lukke dørene.

Prøv å rull ned et vindu litt, og se om den er lettere å lukke. Hvis ikke, er det døra som må justeres.

He he he, tror ikke det med at den er for tett er problemet :D

Det har aldri jeg opplevd i en einser ;)

Jeg tror heller problemet er som Einsereier sier, pinnen i døråpningen.

"I'm so smart I'm practically retarded"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he he, tror ikke det med at den er for tett er problemet :D

Det har aldri jeg opplevd i en einser ;)

Jeg tror heller problemet er som Einsereier sier, pinnen i døråpningen.

Det var mitt problem i 2 av einserene jeg har hatt. Åpnet jeg vinduet gikk de igjen med en gang. Men som regel er det en kombinasjon av alle ting som er nevnt her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har de problemene på begge einserne mine. På den ene er hengslene slitne så døra henger ( 78`modellen) og mye av kraften når man smeller igjen døra bremses når døra løftes på plass så pinnen kommer inn i låsebolten. og på den andre ( 80`modellen) er passasjerdøra vanskelig å få igjen. Dette fordi det er en stor bulk i døra.

Amazon 65-strøken bil

amazon 67-prosjekt

Volvo 245 85-Bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Siden det ikke er mulig å sende pm til böhser onkel, og han har som regel svar på absoulutt alt, skriver jeg det likså godt her!

1. Skal godkjenne/vise senkesettet mitt på torsdag , er det mulig å godkjenne bilen med felgene 8x14 ? Jeg har Tüv papir på disse, men vet ikke om det spiller noen rolle ??

2.Vinduslistene mine har sånn gult belegg som du kan trekke ut, sannsynligvis for å få ut ruta... Går det ann å trekke disse ut for å få en "kleenere" look uten at ruta faller ut ???

Takk for hjelpa

1. Ja, dette skal kunne gå. Siden du har Steffan-felger så har du sikkert lasta ned godkjenningspapirene fra nettet. Disse bør funke, men om BT ikke synes disse er tilstrekkelige er det ofte lurt å ha med en "Reifengutachten" fra dekkprodusenten, der biltype, akselbelastninger, felgbredde og ET står i. Dette pleier å gjøre selv de mest vrange BT-menn medgjørlige.

Gewinden er det bare å justere innenfor TÜV-godkjent høyde og så må du ha utskrift fra forstillingskontroll og lysa må være riktig justert. Viktig er det også å passe på minstehøyden fra bakken og opp til kjennetegn (husker ikke høyden i hodet nå, men det veit de på BT). Om du har lasteventil bak må også den være korrekt justert på verksted.

2) Rutene vil ikke ramle ut om du tar ut sprenglista, men det vil se direkte latterlig ut, ettersom kila de skulle sittet i fremdeles vil være der. Dersom du sliter med å få tak i lister uten kile til sprenglister på høggern, kan du gjerne overlate de du har til meg;). Jeg har nemlig svarte lister uten ende liggende...

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å være vrien, men det er uansett best å spørre i selve forumet når du lurer på noe. Da slipper du å mase på en enkelt person, og andre som kanskje lurer på det samme kan lære det samme som det du er ute etter å finne ut av..

Bare et lite tips. ;)

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er veldig vrient at du kommenterer det, han har svar på absoulutt alt , men er ikke mulig å pm han så da stilte jeg spørsmålene her.

Samtidig kan absoulutt alle andre svare, som mange har gjort , som er mer enn hyggelig, og jeg er veldig takknemlig for det.

Rart at du måtte kommentere dette, ettersom du ikke hadde noe å komme med heller.

Bare et lite tips.

Buildt, not Bought

Lenke til kommentar
Del på andre sider