Gå til innhold

Golf 1 spørsmål, mest til böhser onkel

Ranger emnet


olemarius

Anbefalte innlegg

Men over til selve visa her.

 

Fikk godkjent senkesettet , godkjennte ikke med 8x14 felgene ettersom toyo dekkene foran er helt nedslitt etter kun 1 år!

 

Böhser, har du lyst å bytte gummi pakninger eller vil du ha noe for dem ?

 

 

Mvh.

 

Ole Marius

 

Vel, godt å høre at det kun var noe så enkelt som dekkslitasje det stranda på. Det er i alle fall enkelt å rette opp:).

 

Vil gjerne bytte til meg vinduslistverk, jeg. Formoder at du skal på hovedtreffet til VACN på Våler? Det ville i så fall vært det enkleste, ettersom du bor på andre siden av Sør-Norge for meg.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jah flott ! Jah har planer om å dra på våler jah i juni, om bilen holder så langt, så lav som den er :)

 

Har du alle listene, vindu foran, frontrute, side vinduer og bak ?

Noe andre deler av interesse med det samme vi er i gang ?

 

Mvh

 

Har minst det du nevner der, så det skal ikke være noe tema.

 

Bilen holder, vær du sikker. Kjører med nøyaktig samme dim. på hjula på min, og det eneste som ryker er GTI-spoileren;).

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah jeg får håpe det! Får kjøpe en ekstra bunnpanne , i tilfelle noe skulle gå til helvete, er den som er mest utsatt!

 

Har du bilder av din golf , böhser ?

 

bunnpanna er noe utsatt ja! eg laget meg et rustfritt stabstag mellom lenke armene eg, de er litt lavere enn bunnpanna og tar mye av støyten!det høres helt for jævli ut når den skraper nedi asfalten, men er jo ikke farlig. det som også er posetivt er at du får merkbar bedre styre respons!

 

noe å ha i tankene :)

pajero vinterbil

bmw e30 turbo godkjent:)-> Twin Turbo

 

har en e30 320I for salg som kan vises med turbo. søknadspapirer er godkjent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javell folkens, var på eu godkjenning i dag , gikk ikke helt veien!

 

5 2'er feil!

 

Bremserør svekket pga av rustangrep foran!

Nærlys feil innstilling , venstre og høyre side! Hvordan skal jeg få retta op dette ?

 

Feil dekk, foran og bak

Feil felger, foran og bak!

 

FElger og dekk stikker utfor bilsidene.

Høyre drivaksel tar borti ramme!

 

 

Böhser! Veit du om jeg får godkjent felgene hos BT hvis jeg har tüv papirene på steffan felgene ??

 

Mvh.

 

O M

Buildt, not Bought

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javell folkens, var på eu godkjenning i dag , gikk ikke helt veien!

 

5 2'er feil!

 

Bremserør svekket pga av rustangrep foran!

Nærlys feil innstilling , venstre og høyre side! Hvordan skal jeg få retta op dette ?

 

Feil dekk, foran og bak

Feil felger, foran og bak!

 

FElger og dekk stikker utfor bilsidene.

Høyre drivaksel tar borti ramme!

 

 

Böhser! Veit du om jeg får godkjent felgene hos BT hvis jeg har tüv papirene på steffan felgene ??

 

Mvh.

 

O M

 

Med TÜV-papirer bør det gå. Men du må nok ad-hoc-montere noen GTI-breddere for å få dekka til hjulene tilstrekkelig. Du bør koste på deg å finlese papirene på gewinden. Det er viktig å holde seg innenfor det justeringsområdet som står spesifisert der. Ofte har de oppgitt minste avstand mellom øvre og nedre fjærskål i ibelasta tilstand. Da vil sikkert bilen bli litt høyere, men det er jo tross alt bare forbigående;).

 

Dersom de ikke godtar papirene fra Steffan trenger du en såkalt "Reifengutachten" fra dekkprodusenten. Dette tror jeg at jeg har sagt noe for lenger opp.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, utrolig stress dette ble! Hadde ikke sett for meg så mye trøbbel, vurderere å bare kjøre ulovlig med de felgene, sette på orginal felgene , slipper mye stress da altså!!

 

Hva kan jeg gjøre md rusten i bremserøret ,er det bare til å kjøpe et nytt og montere . eller må jeg drive å tappe for bremsevæske osv ??

Buildt, not Bought

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, utrolig stress dette ble! Hadde ikke sett for meg så mye trøbbel, vurderere å bare kjøre ulovlig med de felgene, sette på orginal felgene , slipper mye stress da altså!!

 

Hva kan jeg gjøre md rusten i bremserøret ,er det bare til å kjøpe et nytt og montere . eller må jeg drive å tappe for bremsevæske osv ??

 

Det bremserøret må byttes. Kjøpes enten ferdig eller du kjøper løse nipler og en 5 meterslengde med kobbernikkelrør hos f.eks. Biltema, samt et dobbeltkoningsverktøy. Ettersom du uansett må bøye om rørene til de bakre kretsene for å montere lasteventilen bak (se den andre tråden) kan dette være en lur investering.

 

Uansett hvilken løsning du går for foran: Kjøp en ny bremseslange også. Så slipper du ergrelsen når du finner ut at koblinga mellom rør/slange har rusta fast. Dessuten blir du raskere ferdig når du bare kan kappe koblinga mellom rør/slange med vinkelsliper.

 

Naturligvis må du lufte etter å ha bytta det råtne røret foran. Om du er kjapp på labben holder det å lufte den kretsen du har åpna.

 

Forrsten må du ha 7mm ringnøkkel (for å åpne luftenippelen). Ikke prøv med noe annet! Det kan fort ende med runda luftenippel, og da er du skikkelig i gang.....

Til å skru fast rør/slange (og ikke minst for å løsne slikt) trengs åpne ringnøkler str. 11 og 14mm. Dette får du som ferdig sett med tre nøkler hos Mekonomen, Torshov og Tema.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kjøpt inn en del ting, men jeg fatter ikke hva jeg skal med koningsverktøyet ??

 

Men en ting jeg lurer på er hvordan skal jeg få laget jenger på kobbernikkelrøret? og hvor mange nippler trenger jeg ?

 

Det er nippel som har gjengene.

 

Du kapper røret til ønsket lengde. trer på nippel (Pass på å få den riktig vei) også bruker du koningsverktøyet for å kone selve røret.

 

Har du gjort alt riktig har du laget en kon som blir tett med nippelen som igjen skrus på slangen.

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kjøpt inn en del ting, men jeg fatter ikke hva jeg skal med koningsverktøyet ??

 

Men en ting jeg lurer på er hvordan skal jeg få laget jenger på kobbernikkelrøret? og hvor mange nippler trenger jeg ?

 

Med ordene til ekkoj ovenfor og tegninga som ligger inni boksen til dobbelkoningsverktøyet bør det la seg gjøre å få til dette;).

 

Til røret foran trenger du to nipler.

 

Om du skal ettermontere lasteventil bak trenger du 6 nipler og to skjøtehylser for å koble til lasteventilen (til bremserørene som kommer fra hovedbremsesylinderen).

Dersom du skal lage nye rør helt bak til tromlene (ofte det enkleste, ettersom koblinger så godt som alltid har rusta fast) trenger du 8 nipler og to slanger (sammenføyninga inn til bakstillinga).

Dersom du skal ha skiver trenger du to nipler og to slanger til i tillegg til det jeg allerede har nevnt.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kan jeg gjøre md rusten i bremserøret ,er det bare til å kjøpe et nytt og montere . eller må jeg drive å tappe for bremsevæske osv ??

 

Kjøp et nytt rør og en ny slange. Det er nemlig kjempemuligheter for at du ikke får løsna koblinga mellom slange og rør, som nevnt et par ganger nå.

 

Kunsten er å bøye til det nye røret mens det gamle sitter i. Lufte kommer du til å måtte gjøre uansett, men du behøver selvfølgelig ikke å tappe hele systemet. Er du rask nok rekker ikke bremsevæskebeholderen å gå tom, så da holder det å lufte den kretsen du har åpna.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår