Amatør1 Skrevet April 30, 2006 Rapporter Share Skrevet April 30, 2006 Hvis jeg bestemmer meg for å polere for hånd, istedet for å kjøpe meg en poleringsmaskin, hva bør jeg bruke av poleringstwist eller poleringsduk? (begge Turtle) Jeg syntes denne duken virket litt stiv, men det er kanskje bare tull? Ellers lurer jeg på om noen har erfaring med poleringsmaskinen fra Best Tools, med vinkelsliperutforming (som visstok er et pluss) og variabel hastighet til 300.- kr? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikGT Skrevet April 30, 2006 Rapporter Share Skrevet April 30, 2006 Har ingen erfaring med den poleringsmaskinen der, bruker bare en slik billig sak fra bilutstyr selv. Mye kommer ann på poleringsmidellet. Jeg har også sluttet å bruke turtleprodukter, var kjempelei av å slite ut armene mine.. Nå bruker jeg kun Autoglym. Kjempelett å ta av. Til å tørke av bruker jeg riktignok Turtle polerduk. 2-4 ark fordelt på hele bilen. dvs jeg bruker maskinen til å påføre polishen og tørker av for hånd. Angående polermaskiner i vinkelsliperutførelse.. pass på turtallet på disse, det bør ligge mellom 500-2000rpm .. Går de for fort, så brenner polishen seg fast i lakken. Er maskinen for svak, så brenner maskinen. Går det for sakte, så er det nesten like ille som for raskt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Porsche911c2 Skrevet Mai 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 Ellers lurer jeg på om noen har erfaring med poleringsmaskinen fra Best Tools, med vinkelsliperutforming (som visstok er et pluss) og variabel hastighet til 300.- kr? Denne forsøkte jeg i helga. Fungerte ypperlig! Siter Porsche 911 Carrera 4 - Nybilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lector Skrevet Mai 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 Det er vel bra at den har mye rpm. Hørte noe om at det var bra å få litt "varme" i lakken jeg. Men jeg veit ikke :P (var en som sto i sånn "stand", å snakket om poleringsmaskiner og migulars produkter eller hvordan i H.. det skrives :P hehe ) Siter Prosjekt Audi A4 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=83399 Prosjekt Volvo 850 -->http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=870435#post870435 Prosjekt peugot 306 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=92307 Prosjekt Audi A3 --> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=92305 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cossyboy Skrevet Mai 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 Brukte denne maskina noe selv her, føre jeg fikk en makita maskin. Funker greit den, men litt svak egentlig, så kompasere farta iforhold til trykket på maskina, men bare en vanesak... Eneste jeg anbefaler deg er skikkelige poleringspadder, og ikke minst RETT pute til de forskjellige "stegene" som "polering" inneholder. G Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beemern Skrevet Mai 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 30, 2006 Det er vel bra at den har mye rpm. Hørte noe om at det var bra å få litt "varme" i lakken jeg. Men jeg veit ikke :P(var en som sto i sånn "stand", å snakket om poleringsmaskiner og migulars produkter eller hvordan i H.. det skrives :P hehe ) det er akuratt det den ikke skal ha. den skal ha veldig lite rpm.. vist ikke brenner du hull i lakken din med en gang.. men du skal skru opp rpm, da du skal ta av poleringa det er riktig-- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 har en slik best tools maskin selv.. funker gull den! men den tåler ikke å ligge i et bad av bremsevæske gitt :( (har tydeligvis dettined i et fat med gammel bremsevæske i løpet av vinteren.. den var gul.. nå er den hvit og sprø og herja og funker da altså ikke :( men til 200 som jeg ga for det så er det samma.. polerer for hånd.. på noen biler er det enklere! Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet Mai 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 31, 2006 Bør sies at poleringsmaskiner som roterer helt rundt skader lakken. Man bør kjøpe en slik som går fram og tilbake... Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Golf 3 GTD Special Skrevet Juni 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2006 Bør sies at poleringsmaskiner som roterer helt rundt skader lakken. Man bør kjøpe en slik som går fram og tilbake... Kjørespor du tenker på? De som driver med dette til dagen bruker hvertfall en med enkelpad, alla vinkelsliper til rubbing, og en med dobbelpads til selve polleringen. Også tørker de av med microfiberklut, men funker fint med sånn turtelduk også, men garn hører H....... til spør du meg, (i lag med turtel sin produktserie polering) Siter - 2002 Passat TDI 4 Motion - 1996 Golf GTi 16V http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924976&posted=1#post924976 - 1989 Golf G60 Rallye http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=924951#post924951 (x) 1993 Golf 3 GTD Special Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
X-treme Skrevet Juni 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2006 Riv istykker ei gammel T-shorte:) Funker fjell det, og billig er det også;) Siter Ascona B ønskes kjøpt! Max 15 000! Minimalt med rust! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet Juni 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2006 Bare bruk noe av bomull så går det fett.. Har brukt gamle MYKE håndduker jeg Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EirikGT Skrevet Juni 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2006 Skader ikke at polermaskinen kun roterer. Det meste ligger i trykket du legger på og turtallet på maskinen. I tillegg kommer selvfølgelig det med rett verktøy til rett jobb. Jeg så akkurat på tv "Hot rod builders" der polerte de med vinkelsliper, ca 1500rpm antar jeg.. en slags skumgummipute for pålegging og innarbeiding av voks, og en kjempe"angorapute" for fjerning av voks.. DET ble blankt det.. T-skjorter er ikke bra, om de ikke er av bomull og helt rene.. Frotéhåndklær er det beste du kan finne i husholdningen. Har ikke testet microfiberkluter, så det vet jeg ikke hvordan funker. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet Juni 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2006 Har fått anbefalt bomullshåndklær og mikrofiberkluter. Mikrofiberkluter er for dyre og små for min smak. Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Skrevet Juni 2, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 2, 2006 bruk autoglym sin polish: Super Resin Polish "Super Resin Polish er et ideelt middel til alle typer billakk. Inneholder ikke slipemiddel, men en kjemisk rens. Kan brukes på plast og plexiglass." funker meget bra, lett og ta av og på, bare bruke en poleringslut. Den sorte flasken med polish fra autoglym funker også meget bra på mørke farger! (husker ikke navn:)) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mazda_GF Skrevet Juni 3, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 3, 2006 bruk autoglym sin polish: Super Resin Polish "Super Resin Polish er et ideelt middel til alle typer billakk. Inneholder ikke slipemiddel, men en kjemisk rens. Kan brukes på plast og plexiglass." funker meget bra, lett og ta av og på, bare bruke en poleringslut. Den sorte flasken med polish fra autoglym funker også meget bra på mørke farger! (husker ikke navn:)) Støtter den du!! Edit: Kom på at den Autoglym poleringen jeg ofte bruker heter vel Autoglym Radiant Wax eller noe slik... Men Super Resin Polish funker bra den også!! Gå deretter over med et tynt lag Autoglym Extra Gloss Protection, som er en lakkforsegler som gir ekstra dyp glans og bedre beskyttelse slik at bilen holder seg blank lenger. Funker bra hver gang. Og poleringsmaskin av vinkelsliper-typen med skumgummipad på funker ypperlig. Disse andre poleringsmaskinene som f.eks Biltema og Mekk selger har jo en enormt stor poleringspute. Vanskelig å jobbe med en slik på mange biler. Se for deg å polere f.eks. en A-stolpe med en poleringspute 24 cm... :shake Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg