Gå til innhold

Forskellig bredde på felger (foran og bak)

Ranger emnet

Dev|L^

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en bmw E30 som jeg skal sette på nye felger på å da hadde jeg tenkt å kjøpe meg 7,5 og 9x16 men lurer på om man får godkjent det på biltilsynet og om det er noen plass mann kan få tak i dokumentasjon på nett?

Vet noen hva jeg skal gjøre ,fått det her godkjent eller no så hadde det vært fint med innlegg,:thumb

1986 VW Golf GTI 16v

1986 BMW E30 325i

X 1990 Mazda 323 GTX

X 1986 BMW 318 is

X 1989 Golf 2 GTI 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er usikker på om det gjelder for forskjellige bredde på felger faktisk, men det er ikke tillatt å ha forskjellige dimensjon på dekk forran og bak om ikke bilen er typegodkjent med dette. Derimot får man ofte med Tüv papirer på hjul man kjøper fra f.eks Tyskland med forskjellige dim forran og bak. Bare spørr VAG gutta :D

- 02 Porsche Carrera 4

- 98 Porsche Boxster (selges)

http://www.jonte.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg har en bmw E30 som jeg skal sette på nye felger på å da hadde jeg tenkt å kjøpe meg 7,5 og 9x16 men lurer på om man får godkjent det på biltilsynet og om det er noen plass mann kan få tak i dokumentasjon på nett?

Vet noen hva jeg skal gjøre ,fått det her godkjent eller no så hadde det vært fint med innlegg,:thumb

jeg har e30 med godkjent alternativ felg og dekk dimensjon..

forran Bak

7,5" x 16" - 9" x 16"

205/45/16 - 225/40/16

03' Mercedes W211

04' Audi A4 (Solgt)

03' Hummer H2 (Solgt)

01' BMW 325Ci (Solgt)

89' Audi 80 Coupe 2,3(Solgt)++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hørte med biltilsynet om dette, og fikk bare beskjed om at det var greit med forskjellige bredder, bare hver axel må ha samme dimmensjon. Men de virket litt usikkre selv, så jeg ville skrevet et brev til dem og hørt! Da får du det skriftlig også..

Når det gjelder for smale dekk på en felg, så er de ikke så happy for dette heller.. Jeg la om noen dekk og fikk beskjed at de kunne legge om dekka på felgen, men hadde ikke lov til å sette hjula på bilen.. Det var 195 på 8x13".

Mvh FastOmega

Opel Omega A 3.0i 24v

Opel Omega A 2.0i

Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi er inne på felger, har jeg også ett spørsmål.

får man det godkjent med felger som stikker utenfor hjulbuen og dekket strukket ut mot felgen hvis dekkmønsteret er innforbi skjermen?

http://img.photobucket.com/albums/v314/Bmw325i/MoGrepa1.jpg

Det her kan umulig være lov...

1986 VW Golf GTI 16v

1986 BMW E30 325i

X 1990 Mazda 323 GTX

X 1986 BMW 318 is

X 1989 Golf 2 GTI 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider