Kastel Skrevet April 30, 2006 Rapporter Share Skrevet April 30, 2006 Har en 87 mod gle km ca 235 000 å når jeg gir på\tar løst knetter det ta bakakslingen helt til jeg ligger på normalt kjøring da er det ingen lyd!!hva kan gjør dette har aldri kjørt stygt med bilen eller burna!! å hva kan jeg gjør for å fixe dette ?takker for svar:D Ps har hatt 10 andre 240 å aldri hatt dette problemet å dette er den nyeste av dei alle jeg har hatt 87 mod:P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet April 30, 2006 Rapporter Share Skrevet April 30, 2006 Har en 87 mod gle km ca 235 000 å når jeg gir på\tar løst knetter det ta bakakslingen helt til jeg ligger på normalt kjøring da er det ingen lyd!!hva kan gjør dette har aldri kjørt stygt med bilen eller burna!! å hva kan jeg gjør for å fixe dette ?takker for svar:D Ps har hatt 10 andre 240 å aldri hatt dette problemet å dette er den nyeste av dei alle jeg har hatt 87 mod:P kan høres dumt ut, men er du sikker på det ikke feks. er eksosanlegget? jeg vet ikke hva "knetter" betyr.. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet April 30, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 30, 2006 hehe kakke lyder\ eller during hehe vist det var mer forstålig hehe Vart litt mye dialekt der:P Men det kommer fra bakakslingen å det jeg mistenker selv er lagerene i drivakslene men vil gjerne høre noen fleir meininger før jeg begynder å skru Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sikaflex Skrevet April 30, 2006 Rapporter Share Skrevet April 30, 2006 de kan vere att lyden kommer frå myllaaksling en din.,, for i kvart ledd. er der ett kryss.. og vist dei er slitne. so kjem de en klonke lyd når du jir på å sanne ting... du kan sjekke om de er slark i mylla akslinge Siter Det finnes ikke noen problemer bare nye løsninger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet April 30, 2006 Rapporter Share Skrevet April 30, 2006 ja, sjekk også lageret som mellomaksel hviler på.. da vil du få KLUNK KLUNK.. evnt puten som lageret hviler i. kan også være kryssene, som nevnt. alt er relativt grei jobb å bytte og ikke alt for dyre deler. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet Mai 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 Takker for svar :) Men heiste opp bilen og snurra på hjula da kom den lyden igjen hørtes ut som v sida med hjulnavet så var der litt slark... Så der er muligens "får håpe" hjulageret hehe men det er vel ikke all verden å skifte... Så lurer jeg på om der er sperre på bakakslingen ,hvordan finner jeg det ut uten å spinne hehe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Mai 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 Heis opp bak, står bilen i gir så skal du ikke greie å snurre på hjula uten at motoren følger med, har du den i fri må begge hjula gå samme vei når du snurrer det ene. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
go-by Skrevet Mai 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 Lagt på sommer hjul i det siste? Sjekk att alle hjulmuttrer er stramme før du skifter lager. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kastel Skrevet Mai 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 1, 2006 hehe boltene er faste hehe jobber på dekk stasjon å det vil ta seg dårlig ut om jeg ikke har stramma mine egne hjulbolter hehe men takker for tipset Skal begynt å fixe bil i morgen sveise inn ny kanal å strippe bilen for intriør å greier så skal jeg gå over drivverket mitt.Er ute etter en ny motor foresten så om noen har en så PM er ikke intrisert i b230k eller b23 motorer er oxo intrisert i diesel motorer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg