Gå til innhold

Det knetter ta bakakslingen min :S

Ranger emnet

Kastel

Anbefalte innlegg

Har en 87 mod gle km ca 235 000 å når jeg gir på\tar løst knetter det ta bakakslingen helt til jeg ligger på normalt kjøring da er det ingen lyd!!hva kan gjør dette har aldri kjørt stygt med bilen eller burna!! å hva kan jeg gjør for å fixe dette ?takker for svar:D

Ps har hatt 10 andre 240 å aldri hatt dette problemet å dette er den nyeste av dei alle jeg har hatt 87 mod:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 87 mod gle km ca 235 000 å når jeg gir på\tar løst knetter det ta bakakslingen helt til jeg ligger på normalt kjøring da er det ingen lyd!!hva kan gjør dette har aldri kjørt stygt med bilen eller burna!! å hva kan jeg gjør for å fixe dette ?takker for svar:D

Ps har hatt 10 andre 240 å aldri hatt dette problemet å dette er den nyeste av dei alle jeg har hatt 87 mod:P

kan høres dumt ut, men er du sikker på det ikke feks. er eksosanlegget?

jeg vet ikke hva "knetter" betyr..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, sjekk også lageret som mellomaksel hviler på..

da vil du få KLUNK KLUNK..

evnt puten som lageret hviler i.

kan også være kryssene, som nevnt.

alt er relativt grei jobb å bytte og ikke alt for dyre deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar :) Men heiste opp bilen og snurra på hjula da kom den lyden igjen hørtes ut som v sida med hjulnavet så var der litt slark... Så der er muligens "får håpe" hjulageret hehe men det er vel ikke all verden å skifte...

Så lurer jeg på om der er sperre på bakakslingen ,hvordan finner jeg det ut uten å spinne hehe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe boltene er faste hehe jobber på dekk stasjon å det vil ta seg dårlig ut om jeg ikke har stramma mine egne hjulbolter hehe men takker for tipset

Skal begynt å fixe bil i morgen sveise inn ny kanal å strippe bilen for intriør å greier så skal jeg gå over drivverket mitt.Er ute etter en ny motor foresten så om noen har en så PM er ikke intrisert i b230k eller b23 motorer er oxo intrisert i diesel motorer

Lenke til kommentar
Del på andre sider