Gå til innhold

Problemer med kupélys (og alarm)

Ranger emnet

runaroien

Anbefalte innlegg

Jeg har mistet kupélyset i bilen min. For en stund siden begynte den å jukse, funket nå og da, men nå er det helt borte. Det som er dumt er at også alarmfølerne bruker lysbryterne ti l dørene som kontaktpunkt. Noen som vet hva som kan være galt? Bryterne er nye, sikring er i orden.

Takknemlig for hjelp!

Runar

-84 Golf 1,6

-85 Mercedes 230TE 123-serie (til salgs)

-93 Golf TDK (solgt)

-83 Audi 80 CL, -86 CC, 83 CD (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk hvordan døra "henger" på hengslene, mulig den har blitt litt slapp etterhvert og dette kan da påvirke kontaken inne i døra som registrerer om døra er åpen eller lukket.

Du skjønner litt hvor mye døra henger hvis du tar den litt sakte frem og tilbake rett før den går i låsen, hvis den "tørner" litt i låsehaken så henger den.

En kjapp metode å justere døras henging på er og røske tak i den og gi den et godt puff oppover, pleier å hjelpe det m'm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat av meg hadde et liknende problem. Da var det kupèlys, klokke og cd-spiller som konka ut med jevne mellomrom, og også en sikring.

Han spurte meg om hjelp, og jeg gikk i instruksjonsboka, fant "kursfortegnelsen" og så at alt dette gikk på samma kurs, så vel som lyset i bagasjerommet. Det var da det slo meg at vi hadde vært baki der og rota for en stund siden og fjernet det lyset. Ganske riktig, da jeg tok en kikk lå ledningene og dingla der bak, avisolert og alt. Dette kortsluttet naturligvis når de kom borti hverandre, derfor røk sikringa.

Selvfølgelig trenger ikke dette å ha skjedd med deg, men poenget er at hvis du har holdt på med noe elektriske greier i bilen i det siste kan det jo hende at noe ligger og kortslutter.

Er det du sier som konker ut på samma kursen eller?

Mvh.

Daniel Gjerstad

[ ]1997 Vw Golf 3 1.6

[X]1986 Citroën BX 19 GTI - død (gikk bra..når den gikk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider