Gå til innhold

Tomgangsproblem 1.8 pasadena

Ranger emnet

KadettC_76

Anbefalte innlegg

Jaja - godt å høre at man ikke er alene om å slite med ujamn gange. Høres nesten ut som det er enda verre med K-jet enn med monopoint. Jeg vet jo ikke engang hva som er forskjellen på disse, men at vi har med mer eller mindre halvhjertede forsøk på injectionmotor her, kan vel ikke stikkes under en stol.

Når lommeboka gir grønt lys bærer det nok til nærmeste rekvisitasjappe for å hente ut fordelerlokk, rotor, thermostat og noen vakuumslanger(her trengs råd og vink om hvilke - er som sagt ikke god til å mekke bil, selv om interessen er upåklagelig). Kan jo hende at disse tingene roer de frenetiske symptomene i golfen til opeldug også? Får jo håpe det

I tillegg lurer jeg på hvilken oktan det er best å kjøre på. Hva bruker dere? Er det ikke slik at blyfri 98 gir litt mer futt enn 95, da tro? Men da må vel tenningen få beskjed om dette på en eller annen måte?

Hvordan påvirkes alt dette hvis man monterer et mer cowboy-aktig luftfilter - f.eks et konfilter? Da er det vel adjø til mange av vakuumslangene, med de utfordringene det igjen følger med seg, vil jeg tro. Jeg har også hørt at det ligger noe styring inne i forhold til om det er varmt eller kaldt ute (ehh...kanskje det rett og slett er thermostaten...?), og at denne styringen går haywire hvis man vil nyte lyden av litt mer innsug fra et konfilter. Er jeg helt på jordet her, tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har det, ja? Men hvor gjorde du av alle de små slangene og ledningene som er i forbindelse med luftfilterboksen og Monopointen, da? Kanskje det er derfor turtallet ditt er rart? Er jo klar for konfilter jeg og, men tør ikke å kødde med alle slangene i frykt for å gi motoren mangelfulle signaler, på en eller annen måte. Har hørt at det kan ise inni der, blant annet. Eller har du filteret inni innsatsboksen, og alt sammen tilkoblet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider