Gå til innhold

Volvo 760i

Ranger emnet


Kaldal

Anbefalte innlegg

pøh... det spørs jo hvor mye man skal lade det. Går en Sierra 2.0 DOHC CLX med Megasquirt'n'spark med 238hk og 349nm her ikke langt herfra... 1bar overlading. Første motoren Ronny (som hjelper meg) monterte sprutet på etter sin egen. Har vært i daglig bruk i 3 år...

 

mener på den har cirka 10:1 i komp originalt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke aner kompresjonen eller noe, ville jeg undersøkt dette først. er det en B204GT/FT så skal det være 8,2:1 i kompresjon. B234F skal ha 10:1. Men som Mogwai sier, så varierer det stort fra motor til motor egentlig.. dog, Volvo med sine "super-råder" hadde jeg ikke stolt for mye på.

 

Man må ha mer bensin om man skal peise på med mer luft, og tenningskurven er nok annerledes den og ja.

 

Skaff deg en oversikt over hva som faktisk er byttet i motoren...

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke vondt ment Radial, men dette var som å lese gresk :)

Jeg har 200 tommeltotter når det kommer til motorer, fikk høre av en som driver å setter istand gamle biler at det var en B23et motor, kan godt hende at han tok feil. Motoren var nyoverhalt og ble satt inn fordi at den gamle eieren ville ha turbo i den, men som sagt ble det for dyrt og planen ble lagt på hylla.

 

Men med nærmere ettertanke så nevnte den forrige eieren at det var noe rundt 150hk+- i den, kanskje du har rett.

 

Om den går som et dass er vel diskutabelt :P når den runder 30-40/oo Omdreininger så "kicker" den, da sitter man støpt i setet. Har presset kassa opp i 220km/t i fjerdegiret så vet ikke hvor fort den går med tanke på at jeg hadde et gir til og speedoen butta på 220 :( Men på lange motbakker så hender det at jeg må gire ned et hakk, men kan å skyldes lusekjørere...

Volvo 760 til salgs. info på http://tinyurl.com/3e3ev3

 

Ford Mondeo 2L 16v BAP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke vondt ment Radial, men dette var som å lese gresk :)

Jeg har 200 tommeltotter når det kommer til motorer, fikk høre av en som driver å setter istand gamle biler at det var en B23et motor, kan godt hende at han tok feil. Motoren var nyoverhalt og ble satt inn fordi at den gamle eieren ville ha turbo i den, men som sagt ble det for dyrt og planen ble lagt på hylla.

 

hehe, snakker om kompresjon i en motor.... På turbomotorer skal den(ihvertfal i teorien) ha lavere kompresjon enn en suge motor, men hvis det er en ET-motor med påmontert 16v-topp, UTEN å bytte til bedre råder, så good luck dude ;) Kan nok gå fint og, men over 220 hk er skummelt.

 

16v går originalt godt den, 154 hk skal det være i den, men da er det andre stempler trur jeg. Med ET-stempler aner jeg ikke effekten :)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, var det B23 det stod ja...! Da holder det:)

- 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn

- 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil

x-1992 Volvo 940 GL - Solgt

X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb

x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår