Gå til innhold

Høyt oljetrykk

Ranger emnet

Hilmar

Anbefalte innlegg

Sliter med at oljetrykket er for høyt på b230fb'en min, er pumpe ifra en gammel b21 på den(samme som b18/20) med b18 "filterhus", altså den nederste delen kommer ifra en b18, innmaten kommer også ifra ei b18 pumpe, er også b18 bunnpanne på den.men det jeg plages med er at oljetrykket er oppe imot 6 bar på tomgang, å gir jeg gass stiger det bare videre, noen som har noen gode tips å komme med. begynner å bli drittlei dette olje trykk tulle nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med at oljetrykket er for høyt på b230fb'en min, er pumpe ifra en gammel b21 på den(samme som b18/20) med b18 "filterhus", altså den nederste delen kommer ifra en b18, innmaten kommer også ifra ei b18 pumpe, er også b18 bunnpanne på den.men det jeg plages med er at oljetrykket er oppe imot 6 bar på tomgang, å gir jeg gass stiger det bare videre, noen som har noen gode tips å komme med. begynner å bli drittlei dette olje trykk tulle nå.

hva med å kjøre fullsyntetisk av tynn kvalitet? Vil ikke det kunne hjelpe litt på oljetrykket? Mineralsk olje er jo tykkere stort sett uansett viskositet ,så jeeg tror det vil være et tips ,hvis ikke så må du skaffe "ny" oljepumpe type B230..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den stemmer sånn nogenunde ja.. trykktestet den i går, var vel avik på +-0,2bar.. men det ble sånn at jeg kappa to runder av fjøra inne oljepompa, og vips 3,5-4 bar ved 3000 rpm, og det er ved varm motor, så jeg tror jeg prøver det sånn, denne oljepumpa er isammensatt ifra flere forskjellige pumper, så dette er litt sånn "frankenstein" mekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider