Gå til innhold

Heftig Kaputt B Caravan i Strømmen i går

Ranger emnet

Era

Anbefalte innlegg

• Svar 41
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by volvofasII

Har du noe mere info om denna eller. Uten i fra eller no.. Kan jo liksom ikke stoppe alle som kjører kaputt og se nedi motorrommet.. hehehe

Tja den er seriøst bygget avballansert og greier varver glatt 8000RPM med Uno Turbo IE Turbo og gammal 1.2 Kaputt motor :D

100hk på bakhjula med 0.8 i trykk og den for snart 1.4 . . .

Her er et bilde til.

Era

post-92-13804850207238_thumb.jpg

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Era

Tja den er seriøst bygget avballansert og greier varver glatt 8000RPM med Uno Turbo IE Turbo og gammal 1.2 Kaputt motor :D

100hk på bakhjula med 0.8 i trykk og den for snart 1.4 . . .

Her er et bilde til.

Era

Viste ikke at det var kadett D, men det kan jo hende det var en skrive feil da... Men det ser gøy ut.... Det snurrer det dere på 8000rpm.. heheheh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viste ikke at det var kadett D, men det kan jo hende det var en skrive feil da... Men det ser gøy ut.... Det snurrer det dere på 8000rpm.. heheheh

Ja min feil mener Kadett B selfølgelig.

Era

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å det var bra... Ble litt redd ser du, jeg har jo kadett D :)

Oki jeg har 90`Kaputt E med 1.6i og heile brutale 75hk med 2" Simons sport og fake Momo ratt knall rå.

Sport anlegget var mest en spøk og knall billig fiksa av en kompiss også holder de bedre en Walker ol så da tok jeg det.

Eneste pene jeg har og si om den bilen er at den går billig 0.6x-0.7x og det er med grisekjøringa mi :D :D :D

Era

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Era

Oki jeg har 90`Kaputt E med 1.6i og heile brutale 75hk med 2" Simons sport og fake Momo ratt knall rå.

Sport anlegget var mest en spøk og knall billig fiksa av en kompiss også holder de bedre en Walker ol så da tok jeg det.

Eneste pene jeg har og si om den bilen er at den går billig 0.6x-0.7x og det er med grisekjøringa mi :D :D :D

Era

Får vel fortelle om go bilen min også da.. :D Det er jo en 87mod, 1,3 (rått) med allycat felger. Subbet mye, men ikke nå lenger :D

Kan ikke si noe morro om denne, men siden du sier forbruk. Ja, hmmm 0,9 om vinter og 0,8 på sommer.. Det er nok noe galt med gasser'n min as.. heheheheh Skjønner ikke hvorfor det går så mye bensin hele tiden. Kanskje fordi det økometre står på max hele tiden..hehehehehe Men det er en helt grei arbeids bil... Vi kan jo gasse en gang..hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får vel fortelle om go bilen min også da.. :D Det er jo en 87mod, 1,3 (rått) med allycat felger. Subbet mye, men ikke nå lenger :D

Kan ikke si noe morro om denne, men siden du sier forbruk. Ja, hmmm 0,9 om vinter og 0,8 på sommer.. Det er nok noe galt med gasser'n min as.. heheheheh Skjønner ikke hvorfor det går så mye bensin hele tiden. Kanskje fordi det økometre står på max hele tiden..hehehehehe Men det er en helt grei arbeids bil... Vi kan jo gasse en gang..hehehe

Joa greit nok for transport te jobb og det er det jeg bruker den til.

Var så lei av og ha ny bil og få den bulka og skrapa opp hele tiden samt det var dyyyyyrt derfor kjøpte jeg kaputt for 10k for to år siden.

Men gassen skal stå i bunn hele tiden av og på av og på men den bruker ikke mer forde.

Race ja skal bli får ta det nå da før jeg tar ut ræser kassa så jeg får gira fort nok :D :D :D

Jeg har bestemt meg for en ting det blir min siste Opel...

Era

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Era

Joa greit nok for transport te jobb og det er det jeg bruker den til.

Var så lei av og ha ny bil og få den bulka og skrapa opp hele tiden samt det var dyyyyyrt derfor kjøpte jeg kaputt for 10k for to år siden.

Men gassen skal stå i bunn hele tiden av og på av og på men den bruker ikke mer forde.

Race ja skal bli får ta det nå da før jeg tar ut ræser kassa så jeg får gira fort nok :D :D :D

Jeg har bestemt meg for en ting det blir min siste Opel...

Era

Jasså, men det hjelper jo med insprut for det er vel det i'n står for??

Race, 14 dager da.. Kjører ikke selv neste uke.. Er uke pendler ser du.. Men dama skal jo pollere bilen neste uke også. Reiner med at det kommer til å utgjøre 10-20km/t på slutt hastigheta...hehehehe Er tent på detta. Gripe venlige dekk er det også. 155/??-13 kan regne med at det sitter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jasså, men det hjelper jo med insprut for det er vel det i'n står for??

Race, 14 dager da.. Kjører ikke selv neste uke.. Er uke pendler ser du.. Men dama skal jo pollere bilen neste uke også. Reiner med at det kommer til å utgjøre 10-20km/t på slutt hastigheta...hehehehe Er tent på detta. Gripe venlige dekk er det også. 155/??-13 kan regne med at det sitter....

Jau kanskje det ja.

Men kjører ikek du sån dedrre S40 da?

Min gjør sikker mere :D :D

Så jeg har overtaket med 175/70-13" i gripevenlige Hakook trolig de dårligste dekka jeg noen sinne har hatt på noe bil.

De spinner ut 3 gir i regn og det med 75hk asså...

Glatte som fy og urunne så det holder men sladde og spinne er gøy det :D :D

Dama pollere bilen???? hva er detta???? driver du med slave virksomhet eller pisk :D :D

Era

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Era

Jau kanskje det ja.

Men kjører ikek du sån dedrre S40 da?

Min gjør sikker mere :D :D

Så jeg har overtaket med 175/70-13" i gripevenlige Hakook trolig de dårligste dekka jeg noen sinne har hatt på noe bil.

De spinner ut 3 gir i regn og det med 75hk asså...

Glatte som fy og urunne så det holder men sladde og spinne er gøy det :D :D

Dama pollere bilen???? hva er detta???? driver du med slave virksomhet eller pisk :D :D

Era

Kjører mest med kanutten men Volvo'n får jo også noen turer. :) Men det blir morro å se hva vi får til. hehehehe Jeg få ta en tur hjemover nå. Snakkes.

P.S

Dama sa det sjøl, syns den var så veldig matt i lakken, jeg sa a kunne vente med det, men a hadde fått med ei vennine å greier så det SKULLE gjøres NÅ... Store bokstaver er hva hu sa.. hehehe Kanskje jeg er litt for slem med kanutten.. :D:D:D

Hei hå nå er det helg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 years later...

Har dere smørbrødlista for å mekke turbo på 1.2?

Skjønner hvilke deler som trengs, men hvor tok dere delene fra? Hvilke modfikasjoner måtte til eller vanskeligheter møtte dere på veien?

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke gjort dette selv enda men tror det skal være som følger på 1.2n(kanskje på 1.2s også men den har jo høyere komp!!):

skaff deg en flens til den turboen du skal bruke og sveis et lite "adapter" så kan du bruke orginal eksos manifoil(trenger ikke være lang men må bytte vinkel ca 90 grader) få tak i en forgasser som heter solex 32dis(sitter orginalt på renault 5 turbo, eller kan kjøpes ny f.eks her http://butikk.lysakerbil.com/catalog/product_info.php?products_id=262 ) den skal vel passe rett på det orginale innsuget.du trenger et T-ledd til å skru inn der oljetrykks føleren sitter for olje til turbo og sveise på et olje retur rør tett oppunder blokken på bunnpannen.

i tillegg er det jo så klart eksos anlegg, trykkrør, luftfilter og evt intercooler/dump. skal du lade endel trykk vil jeg vel også annbefale en forsterket toppakning(enkleste her er vel å få en bedrift som vannskjærer til å skjære ut en lik den orginale i kobber!!dette kan jo også brukes til å senke komp på 1.2s!! f.eks vannskjæresentret på kongsberg gjør dette)

må gjerne rette meg hvis det stå noe som er feil/ikke har med noe for jeg har som sagt ikke gjort dette selv enda men har studert det endel og har lyst til å gjennomføre det!!!!

Passat tdi 100tq camaro

Lenke til kommentar
Del på andre sider