Gå til innhold

Bilen min koker

Ranger emnet

overk

Anbefalte innlegg

Jeg har en golf 2 gti 8v. Har et problem med den den koker på tomgang og blir også veldig varm ved kjøring, olja ligger på 94 -103 grader på tomgang og ca 100-110 ved kjøring. Jeg har bytta topppakning, termostat 2 ganger og vannpumpa er ny. Har lufta systemet og radiatorvifta starter og går. Noen som har noe tips, Hamax har ikke fler :(

Håper på noen fornuftige svar=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

næh.. mindre sjans for at den er tett da egentlig.. men du kan jo prøve og spyle igjennom for å teste da

Ja, er jo verdt et forsøl, skal prøve på det i morgen skal også prøve og bytte radiatoren med vifta og alt. Håper det ordner seg da=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

korken skal altid være på for å oprett holda et trykk inni der sånn vannet skal sirkulere skikkeligt å for å få systemet fritt for luft.di fleste mine golfer har kokt over uten kork.

På hamax sa de noe annet, bilen skal fint kunne gå på tomgang uten at det skal koke over selvom korken ikke er på. Uansett, så er jo det største problemet at den blir altfor varm når man kjører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et problem med den den koker på tomgang og blir også veldig varm ved kjøring, olja ligger på 94 -103 grader på tomgang og ca 100-110 ved kjøring

Oljetempen din er fin da:-)

Den har aldrig ligget så høyt før, gjør din det? alle jeg har pratet med mener at den skal ligge lavere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har aldrig ligget så høyt før, gjør din det? alle jeg har pratet med mener at den skal ligge lavere.

Min ligger vel rundt 100 den også. Aldri under trur jeg (vel og merke varm motor).

I følge VW selv hvis den ligger under 135 (hvis jeg husker rett) så er alt fint. Over det så må turtallet reduseres. Det står iallfall i instruksjonboka.

92 Audi V8 Quattro

90 Corrado G60T

71 VW 1302S

Lenke til kommentar
Del på andre sider