Gå til innhold

Bilen min koker

Ranger emnet

overk

Anbefalte innlegg

Min ligger vel rundt 100 den også. Aldri under trur jeg (vel og merke varm motor).

I følge VW selv hvis den ligger under 135 (hvis jeg husker rett) så er alt fint. Over det så må turtallet reduseres. Det står iallfall i instruksjonboka.

Mulig du har rett=) men noe er feil, så fort jeg skurar av korken når ejg har kjørt eller den går på tomgang, damper det voldsomt og vanner koker over, det er vel ikke riktig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig du har rett=) men noe er feil, så fort jeg skurar av korken når ejg har kjørt eller den går på tomgang, damper det voldsomt og vanner koker over, det er vel ikke riktig?

samme greie som hos meg det der...

det blir trykk i systemet, og sirkulerer ikke vannet, og det vil bygges opp ytterligere med trykk..

når du da skrur av lokket på ekspansjonstanken, så vil vannet fosse ut derfra

derfor. sjekk følgende:

vannpumpe

thermostat

radiator

alle vannslanger (sjekk at det ikke er noe som er tett)

lokk på ekspansjonstanken.. (det skal være en del i midten av det, der skal det være litt slark, er det ikke det, så er lokket defekt)

dette hjalp meg, og alt er fryd og gammen

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

samme greie som hos meg det der...

det blir trykk i systemet, og sirkulerer ikke vannet, og det vil bygges opp ytterligere med trykk..

når du da skrur av lokket på ekspansjonstanken, så vil vannet fosse ut derfra

derfor. sjekk følgende:

vannpumpe

thermostat

radiator

alle vannslanger (sjekk at det ikke er noe som er tett)

lokk på ekspansjonstanken.. (det skal være en del i midten av det, der skal det være litt slark, er det ikke det, så er lokket defekt)

dette hjalp meg, og alt er fryd og gammen

Vannpumpa og termostaten er ny. Men jeg skal prøve å bytte radiatoren og vifta i kveld. Den korken skal jeg også sjekke. Takk for tips

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenn på vannslangane om der e nokon som fortsatt er kalde når bilen er kokvarm, nar vannpompa på audin min gjekk til helvete så var slangen fra pompa til radiatoren fortsatt kalde og motoren vart inni svinaste varme.

Alle slangene er varmen når motoren er varm. Slangen fra pompa (termostaten) blir varm ettervært, smat som motoren blir varmere. Og pompa og termostaten er jo nytt. Men skal sjekke gjennom alle slanger og radiatoren i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider